AH Mobiel slaat plank mis met prepaid Nokia 'aanbieding'

Vorig artikel Volgend artikel

Een tijdje geleden startte Albert Heijn met een schijnbaar prachtige aanbieding. Voor €4,95 kon je bij de MVNO van de supermarkt, AH Mobiel, namelijk een Nokia 2600 mét 10 Euro beltegoed aanschaffen.

Echter, de afgelopen periode zijn, onder andere op het forum van Telecomvergelijker, vele klachten binnengekomen over niet werkende toestellen en een SIM kaart (en het beltegoed dus) die al bij de aanschaf verlopen blijkt te zijn. Je kunt dus zeggen dat Albert Heijn, en AH Mobiel in het bijzonder, de plank goed misgeslagen heeft. 

Wat het verhaal echter nog triester maakt is de wijze waarop Albert Heijn de klachten afwikkelt, of eigenlijk niet dus. Dat blijkt uit onderzoek van Telecomvergelijker en een aantal ervaringen van gedupeerde klanten die van de AH Mobiel aanbieding gebruik dachten te kunnen maken.

Gebruikers die hun beklag doen bij de online klantenservice van Albert Heijn, krijgen na een week als reactie dat het 0900-nummer van AH Mobiel moet worden gebeld. De online klantenservice kan geen verdere hulp bieden. AH Mobiel biedt telefonisch als oplossing voor tien euro een nieuwe simkaart bij Albert Heijn te kopen. De aanschafkosten van deze simkaart worden later in de vorm van beltegoed terugbetaald, zo belooft AH volgens de klagers. 

Die oplossing is echter voor de kopers van de Nokia-telefoon om meerdere redenen nadelig. Bij aanschaf van tien euro aan beltegoed, verdubbelt AH Mobiel normaalgesproken dit tegoed. In deze oplossing gebeurt dit niet. Daarnaast beschikt de geleverde Nokia 2600 over een simlock en worden de nieuwe simkaarten van AH Mobiel niet geaccepteerd door dit toestel. Het toestel blijft dus onbruikbaar.

Behalve de problemen met de verlopen SIM kaart blijkt ook de levering van deze aanbieding niet altijd vlekkeloos te verlopen. Dat blijkt onder andere uit de reactie van BertV, die aangeeft op 5 januari de Nokia besteld te hebben maar na bijna anderhalve week nog helemaal niets gehoord te hebben. Ook de communicatie met Albert Heijn rondom deze actie laat sterk te wensen over. Bezoeker tjw wacht “alweer ruim een week op een antwoord op mijn contactformulier”, en verhoef40 klaagt drie e-mails verstuurd te hebben maar krijgt “op geen van allen antwoord. Belachelijk zeg.”

Op de website van AH Mobiel is de betreffende Nokia 2600 aanbieding overigens niet meer te vinden. Dat is dan weer het goede nieuws ;-)) Ik ben ook benieuwd of er onder onze lezers gedupeerde klanten van deze AH Mobiel - Nokia actie zijn. Reageer dan vooral!

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies