Nokia bobo: "iPhone, Android niet meer geliefd bij jongeren"

Vorig artikel Volgend artikel

Wanneer een fabrikant in de aanval gaat tegen, nu nog veel populairdere, concurrenten dan is dat meestal geen slimme taktiek. OK, vergelijkende reclames kunnen grappig zijn. Ronduit zeggen dat de producten van de concurrentie op hun retour zijn, zeker als dat nog niet blijkt uit de verkoopcijfers, is mijns inziens gewoon dom!

Tijdens een interview heeft een Nokia bobo, Niels Munksgaard (foto), zo'n bijzonder vreemde opmerking geplaatst. Daarbij haalde hij direct uit naar niet één, maar zelfs twee, hele grote en nu nog veel succesvollere concurenten; de iPhone (iOS) en Android smartphones in het algemeen.

Letterlijk zei Munksgaard tegenover Pocket-Lint: "What we see is that youth are pretty much fed up with iPhones. Everyone has the iPhone. Also, many are not happy with the complexity of Android and the lack of security. So we do increasing see that the youth that wants to be on the cutting edge and try something new are turning to the Windows Phone platform.”

Ofwel, vrij vertaald samengevat: de jongeren zijn de iPhone zat, niet blij (meer) met Android en stappen steeds vaker over naar Windows Phone. Verder zei Munskgaard over de Android market nog dat hij de overmaat aan applicaties typeert als een 'veel van hetzelfde'. De rest van het interview was min of meer een promotie verhaatje voor Nokia en Windows Phone ;-)

Als deze uitspraken over Android en de iPhone maar niet tegen Nokia, en Windows Phone, gaan werken. Zoals gezegd moeten de toestellen van Nokia, en Windows Phone van Microsoft, zich commercieel eerst nog maar eens bewijzen. Letwel, daarmee zeg ik niet dat ze daar niet toe in staat zouden zijn. De eerste Nokia Windows Phone toestellen zien er hoopgevend uit en presteren ook naar behoren. Hetzelfde geldt zeker ook voor Windows Phone. Maar als fabrikant doe je er volgens mij beter aan dit soort uitspraken misschien wel intern te bezigen en niet in het openbaar.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies