Grote storing treft klanten Hollandsnieuwe (Vodafone MVNO)

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds gisterenmiddag, rond 15u30, konden klanten van Hollandsnieuwe, een MVNO van Vodafone, niet meer bellen, sms'en of mobiel internetten.

Het probleem, zo bleek al snel, lag bij de aanmelding van mobiele telefoons (de SIM kaarten) op het netwerk. Het zogenaade Home Location System, dat ervoor moet zorgen dat SIM kaarten toegang tot het mobiele netwerk krijgen, werkte door een storing niet.

Inmiddels, woensdag ochtend, zouden de problemen verholpen moeten zijn. De storing zelf was gisteravond, kort voor middernacht, al verholpen, maar door zogenaamde 'file-problemen' waarbij te veel mobiele toestellen tegelijk toegang willen krijgen, heeft het nog een uur of tien geduurd voordat de storing helemaal verholpen was. GSM Helpdesk, ook een klant van Hollandsnieuwe ;-)) heeft het complete verloop van de storing de afgelopen uren gedocumenteerd.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies