42% Nederlanders koopt mobiele (prepay) abonnementen online

Vorig artikel Volgend artikel

Een recent onderzoek van Telecompaper dat gehouden werd onder 22.000 Nederlandse consumenten heeft uitgewezen dat in het 1e kwartaal van dit jaar 42% van alle mobiele klanten hun (prepay) abonnement online kocht.

Dat is een stijging van 8% ten opzichte van een half jaar eerder (Q3 2010) toen 34% aangaf hun mobiele (prepay) abonnementen online af te sluiten.

Bij de postpad abonnementen ligt het aantal online aangeschafte abonnementen momenteel al boven de 50% en bij de SIM-Only varianten ligt dit percentage nog hoger. Opvallend is ook dat de meeste klanten die een prepaid of postpaid abonnement online afsluiten kiezen voor de webshop van de provider zelf. Dat geldt overigens ook voor consumenten die offline hun abonnement of prepaid kaartje kopen.

In het recente rapport van Telecompaper staan nog enkele aaride wetenswaardigheden. Zo heeft Hi, gemiddeld, de jongste klanten en Tele2 (niet KPN zelf dus) de oudste. KPN heeft de meeste 'rijke' klanten terwijl Tele2, een van de prijsvechters in de mobiele markt, de minste 'rijke' klanten heeft. 7% van de aangeschafte prepaid kaarten zijn 'kadootjes' (worden dus gekocht om weg te geven). KPN is de provider met, percentueel, de meeste zakelijke klanten. Daarmee worden mobiele bellers bedoeld die hun telefoon van de 'baas' gekregen hebben.

Hi klanten SMS'en het meest en SMS is, na bellen, nog steeds de meest populaire mobiele dienst, gevolgd door het maken van foto's. Van alle (ondervraagde) mobiele bellers heeft 60% een extra bundel voor SMS, Mobiel Internet of Roaming bij zijn of haar abonnement afgesloten.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies