Twitter en mobiel internet koning tijdens Koninginnedag

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens Koninginnedag, zo meldt Vodafone, is het gebruik van mobiel internet, vergeleken met de vorig jaar, met maar liefst 300% gestegen. Twitter was verreweg het populairste social media netwerk op 30 april.

Alleen al op het netwerk van 's lands tweede mobiele provider werden 1.8 miljoen unieke twitter bezoekers geteld. Hyves en Facebook waren de nummer twee en drie met respectievelijk 1.5 en 1.4 miljoen unieke bezoekers.

Vanuit alle hoeken in Nederland werden er ook dit jaar weer via smartphones foto’s, berichten en video’s geüpload naar sociale media als Twitter, Facebook en Hyves. Het mobiel internetgebruik op het netwerk werd voornamelijk veroorzaakt door gebruikers die ervaringen, activiteiten of gevoelens wilden delen. Dit gebeurde in het bijzonder tijdens Koninginnenacht, 29 april om 21.15 uur en op Koninginnedag, 30 april tussen 20.00 en 22.00 uur. Naast het gebruik van sociale media hielden feestgangers, bezoekers en standhouders met name op Koninginnenacht het weer nauwlettend in de gaten op de vele vrijmarkten en festivals.

Op vrijdagavond werden mobiele sites als Buienradar en Weeronline meer dan 20 keer als op een normale vrijdagavond bezocht. De explosieve groei van het gebruik van mobiel internet en social media is volgens Vodafone vooral te danken aan het feit dat steeds meer mobiele bellers een smartphone met mobiel internet verbinding bezitten en gebruiken. Tsja, ik denk niet dat iemand echt verbaasd is over deze constattering, toch? ;-) Hieronder staat nog een grafiek van het Social Media verkeer tijdens Koninginnedag op het Vodafone netwerk.

Social-Media-Gebruik-Vodafone-Koninginnedag
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies