Peugeot zet een hyperlokale navigatie campagne in

Vorig artikel Volgend artikel

NAVTEQ, leverancier van kaarten, verkeers- en locatiegegevens voor navigatie, locatiegebonden services en mobiele advertenties wereldwijd, laat weten dat Peugeot een campagne met NAVTEQ LocationPoint gaat voeren.

NAVTEQ LocationPoint verzendt advertenties en aanbiedingen naar mobieletelefoongebruikers als ze lokale winkels naderen. De advertenties bevatten ingebouwde calls to action zoals het direct kunnen ‘klikken voor een kaart’, waarmee gebruikers een stap-voor-stap beschrijving naar de winkellocatie krijgen.

Peugeot is het eerste automerk dat LocationPoint gebruikt om in contact te komen met potentiële klanten. De advertenties nodigen mobiele gebruikers uit langs hun lokale Peugeot-dealer te rijden om een testritje in de strakke, compacte Peugeot RCZ te maken - en te profiteren van de aanlokkelijke leaseaanbieding van € 299 per maand. De campagne is gericht op gebruikers die in de buurt komen van één van de 428 Peugeot-dealers in Frankrijk.

“De keuze van dit medium weerspiegelt de technologische inslag van het merk en met deze campagne is het totale communicatieplan voor de RCZ compleet,” legt Marc Giulioli,
Marketing Director bij Peugeot Frankrijk, uit. “De mogelijkheid om met NAVTEQ LocationPoint mensen naar de dealers te krijgen door ze specifiek aan te spreken en onderweg bij nabijgelegen verkooppunten te betrekken, is een heel krachtig marketingmiddel.”

NAVTEQ is een vooraanstaande leverancier van eersteklas advertentiemateriaal dat wordt verspreid door gebruik te maken van apparaten, toepassingen en wereldwijde regio's. Advertenties worden verzonden met ingebouwde functies zoals: ‘klikken voor een kaart’, ‘klikken voor een route’ en ‘klikken voor een oproep’. Met deze functies is het voor consumenten gemakkelijker om op pad te gaan, te winkelen, producten te kopen of kortingsbonnen voor later gebruik te bewaren. Consumenten onthouden de LocationPoint-advertenties beter; ze leveren een beter rendement op voor adverteerders en bieden grotere kansen voor uitgevers om de hoogwaardige content uitbetaald te zien worden.

“Peugeot behoort nu tot een groeiend aantal wereldmerken uit diverse branches die profiteren van dit interessante en effectieve advertentiemedium,” voegt Bruno Bourguet, Senior Vice President van NAVTEQ-sales EMEA, toe. "Het is een geweldige sprong voorwaarts dat zo'n bekende naam als Peugeot deze spannende nieuwe mogelijkheid om locaties aan mobiele advertenties toe te voegen, heeft omarmd.”

Een demonstratie van de toepassing is HIER te bekijken.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies