Consumentenbond lanceert ConsumentAlarm

Vorig artikel Volgend artikel

De Consumentenbond meldt vandaag in een persbericht de lancering van haar nieuwe SMS alarmdienst. Het wordt ConsumentAlarm genoemd, een sms-dienst waarbij mensen onmiddellijk voor allerlei soorten gevaren worden gewaarschuwd. De eerste twee smsjes zijn vandaag verstuurd: over chocoladeklokjes van de Hema en brandbare Dell-accu’s.

Mensen die direct, en waar ze ook zijn, op de hoogte willen worden gebracht voor gevaren voor hun gezondheid of portemonnee, kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor ConsumentAlarm. Als een gevaar dreigt voor consumenten, krijgen zij meteen een bericht per sms (en zo mogelijk een advies).

De waarschuwingen gaan uit naar aanleiding van onderzoek van de Consumentenbond waarbij misstanden naar voren komen, naar aanleiding van geverifieerde klachten van consumenten of meldingen rechtstreeks van fabrikanten en (overheids-) organisaties.

De sms-berichten gaan over onveilige voeding en onveilige producten, gevallen van oplichting en medicijnen waar iets mee is. De Consumentenbond is de eerste algemene consumentenorganisatie ter wereld die een dergelijke sms-dienst lanceert.

De eerste twee berichten zijn vandaag verstuurd. Het gaat hierbij om Dell die brandbare notebook-accu’s heeft teruggeroepen en Hema die mensen met een notenallergie waarschuwt voor haar gemarmerde chocoladeklokjes.

Het aanmelden voor ConsumentAlarm kan simpel via www.consumentenbond.nl/sms of (070) 445 45 45. Wie zich aanmeldt kan zich altijd weer direct afmelden. De eerste vijf smsjes zijn gratis; leden van de Consumentenbond die daarna van de service gebruik blijven maken betalen vervolgens 35 eurocent per bericht, niet-leden 55 eurocent. De Consumentenbond stuurt naar verwachting gemiddeld één bericht per week.

Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies