Gratis bellen en SMS'en van en naar Japan bij T-Mobile

Vorig artikel Volgend artikel

Enkele dagen geleden werd al bekend dat sommige Amerikaanse providers hun klanten tot eind maart geen kosten in rekening brengen voor mobiele gesprekken en SMS'jes van en naar Japan.

Welnu, T-Mobile twitterde zojuist dat dit nu ook geldt voor klanten van deze provider in Nederland (en Japan). De actie loopt van 11 (met terugwerkende kracht dus) tot en met 31 maart en geldt voor zowel post- als prepaid klanten. Meer info staat hieronder. Kudo's voor T-Mobile! Hopelijk nemen concurrenten KPN en Vodafone dit ook over! Ik heb de vraag in ieder geval bij beide providers al uitstaan.

UPDATE (17u00): Ik heb zojuist met Vodafone gesproken. Zij geven aan dat ze niet meegaan in de gratis bel en SMS actie van en naar Japan voor haar klanten. Wel krijgen Nederlandse prepaid klanten van de provider die op dit moment in Japan vertoeven 20 Euro extra beltegoed. Daarnaast heeft de Vodafone Foundation 100.000 Euro gedoneert aan de hulpdiensten en werkt Vodafone met de Verenigde naties aan het opzetten van een communicatie centrum in Tokio ten behoeve van de getroffenen. "De focus voor wat betreft de hulpverlening ligt voor Vodafone op het toegang verschaffen tot communicatiemiddelen", aldus een woordvoerder.

UPDATE (18-3, 15u50): KPN heeft inmiddels ook een reactie gegeven op mijn vraag. Nederlands grootste provider doet ook niet mee: "KPN leeft uiteraard mee met de slachtoffers van de aardbeving en tsunami in Japan. Bij dit soort grote rampen geldt dat KPN een bijdrage levert op het moment dat er sprake is van een nationale actie in Nederland. Na de aardbeving in Haïti in 2010 hebben wij bijvoorbeeld onze dienstverlening en bedrijfsmiddelen belangenloos ter beschikking gesteld voor de nationale inzamelingsactie. Wij vergoeden daarom bel- of smskosten naar Japan niet." Jammer!

Bericht van T-Mobile over de 'Japan actie':

Sinds de aardbeving en tsunami in Japan draait de hulpverlening op volle toeren om de inwoners en bezoekers van Japan zo goed mogelijk te helpen. Veel van onze klanten zijn direct of indirect betrokken bij deze ramp. In een situatie als deze is communicatie met familie en vrienden een absolute noodzaak. Er is immers niets belangrijker dan je geliefden op de hoogte te kunnen houden van de situatie waarin je je bevindt.

Om die reden maken we het mogelijk voor onze klanten om in contact te kunnen blijven met hun familie en vrienden gedurende de nasleep van de aardbeving en tsunami in Japan, zonder zich daarbij zorgen te hoeven maken over de kosten die hieraan verbonden zijn. Wij bieden deze service met terugwerkende kracht aan vanaf 11 maart tot en met 31 maart.*

Waar zorgen we voor:
- We vergoeden alle telefoongesprekken en verstuurde sms'jes van Nederland naar Japan voor T-Mobile klanten met een abonnement en prepaid in de periode 11 maart tot en met 31 maart 2011.
- We vergoeden alle telefoongesprekken en verstuurde sms’jes van Japan naar Nederland voor T-Mobile klanten met een abonnement en prepaid in de periode 11 maart tot en met 31 maart 2011.
- We vergoeden alle telefoongesprekken en verstuurde sms’jes binnen Japan voor T-Mobile klanten met een abonnement en prepaid in de periode 11 maart tot en met 31 maart 2011.

    Op deze manier hopen we al onze betrokken klanten en hun familie en vrienden te steunen in deze moeilijke periode. Onze gedachten gaan uit naar iedereen die betrokken is bij deze afschuwelijke gebeurtenis.

    * De gemaakte kosten van, naar  en binnen Japan worden vergoed op de factuur in april onder de vermelding "tegemoetkoming belkosten i.v.m. aardbeving Japan”. Het gaat hierbij om de gemaakte kosten naar vaste en mobiele nummers.

    Ron Smeets

    Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

    Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

    Cookies toestaan Meer informatie over cookies