AT&T klanten bellen deze maand gratis naar Japan

Vorig artikel Volgend artikel

In de nasleep van de tragedie in Japan zijn wereldwijd veel mensen waarvan familileden, collegae of vrienden in het getroffen gebied in Japan wonen ongetwijfeld driftig op zoek naar (telefonisch) contact.

De Amerikaanse provider AT&T heeft nu een bijzondere, tijdelijke, service in het leven geroepen waarvan ik hoop dat dit ook wordt overgenomen door de Nederlandse en Belgische (mobiele) operators. Klanten van AT&T die een post paid abonnement hebben mogen de rest van deze maand (t/m 31 maart dus), gratis bellen met Japan.

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat de verbinding met inwoners in de getroffen regio hierdoor eenvoudiger zal worden. Veel van de telecom infrastructuur in Sendai en de omliggende provincies is immers door de aardbeving en daaropvolgende tsunami vernietigd, maar toch vind ik dit een bijzonder goede actie van AT&T en, zoals gezegd, laten we hopen dat de KPN's, Vodafone's en T-Mobile's van deze wereld dit goede voorbeeld snel volgen!

Het persbericht:
DALLAS, March 14, 2011 /PRNewswire/ -- AT&T* today announced it has implemented international calling and texting support efforts for U.S. residential wireless and wireline consumers trying to connect with loved ones in Japan, following last week's tragic earthquake and tsunami.

Effective beginning last week, March 11, and continuing through March 31, AT&T wireless postpaid customers will not be charged for:
- International long distance usage from the United States and Puerto Rico to Japan
- Text messages to Japan, originated from a U.S. wireless number

In addition, and also effective March 11 through March 31, residential wireline customers can seek credits for up to 60 minutes of direct dial calling to Japan:
- Upon receiving their wireline bill, customers may call AT&T to receive adjusted calling for up to 60 minutes.

In other words, no charges for up to 60 minutes of call time from the United States to Japan between March 11 and March 31. For any of the above activity, customers will either see no charges reflected on their monthly statement, or they will see a full credit applied to their statement for activity between March 11 and March 31.

"We want to help our customers connect with loved ones in Japan in anyway we can," said Mark Collins, senior vice president, Voice and Data Products, AT&T Mobility and Consumer Markets. "Connecting with family and friends is most important at times like this- we want to make it as easy and worry free as possible for our customers.

Still available, AT&T wireless customers can text "redcross" to 90999 to give a $10 donation to help the Red Cross with disaster support efforts in the area. No text message fees apply.

And, TV Japan – the 24 hour Japanese news channel – is available for free through March 17 to all U-verse® TV subscribers, allowing viewers to follow the news and recovery efforts. TV Japan can be found on channel 3680.

*AT&T products and services are provided or offered by subsidiaries and affiliates of AT&T Inc. under the AT&T brand and not by AT&T Inc.

Via
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies