iPad goed voor 93% van de tablet markt in Q4 van 2010

Vorig artikel Volgend artikel

Op de CES, en in mindere mate tijdens het MWC, werden diverse nieuwe tablets gepresenteerd die de komende weken en maanden in de winkels gaan verschijnen.

Eind vorig jaar was de keuze echter nog redelijk beperkt. Behalve de Apple iPad was alleen de Samsung Galaxy Tab een serieus alternatief. Ja, de Toshiba Folio 100 en Dell Streak lagen in sommige landen toen ook al in de winkels, maar de Toshiba was technisch een wrak en de Dell is met zijn 5 inch display niet echt een serieuze tablet te noemen.

De analisten van ABI Research hebben berekend dat de iPad in het laatste kwartaal van 2010 (Q4 dus) goed was voor een marktaandeel van 93% in de tablet markt. Op zich, gezien de beschikbare serieuze concurrentie, niet echt verwonderlijk maar het is natuurlijk vooral interressant om te zien hoe het marktaandeel van de iPad zich dit jaar gaat ontwikkelen wanneer alternatieven als de Samsung Galaxy Tab 10.1, de LG Optimus Pad, BlackBerry Playbook, HTC Flyer en Motorola Xoom (breed) beschikbaar komen. Zeker iets om in de gaten te houden, de komende maanden, zeker als over een aantal weken de iPad 2 uitkomt.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies