Sizz, de dure provider voor vrouwen van Vodafone en RTL

Vorig artikel Volgend artikel

Vodafone en RTL presenteerden vanmiddag Sizz, de zoveelste (de teller staat inmiddels ergens in de buurt van de 55) mobiele provider van Nederland.

Sizz heeft als pay-off 'Lekker Mobiel' en de nieuwe MVNO richt zich op vrouwen die, zo heeft marktonderzoek uitgewezen, niet verveeld willen worden met een wirwar aan keuzes tussen toestellen en abonnementsvormen.

Net als Hollands Nieuwe (ook van Vodafone) heb je bij Sizz de keuze uit een beperkt aantal abonnementen, vijf in dit geval, en allemaal met wollige namen. Sizz Fan, Talent, Friend, Lover en Addict. Daarnaast heeft Sizz, om de keuze voor de dames nog makkelijker te maken, ook alvast vier populaire smartphones geslecteerd die in combinatie met een van de vijf abonnementen aangeschaft kunnen worden. Dit zijn momenteel de BlackBerry Bold 9780, de Samsung Galaxy S, HTC Desire en natuurlijk de iPhone. Die mocht volgens Vodafone en RTL toch echt niet ontbreken, zo werd tijdens de presentatie expliciet vermeld ;-) Het aanbod van toestellen wordt regelamtig ververst en de abonnementen zijn ook in een SIM Only variant te krijgen.

Om de Sizz abonnementen nog aantrekkelijker te maken is Vodafone een samenwerking aangegaan met RTL. De TV zender zorgt voor 'vrouwelijke' content. Zo kunnen Sizz abonnees straks populaire RTL programma's mobiel bekijken (variant op RTL Gemist) zónder advertenties.

De vraag is nu natuurlijk of de gemiddelde Nederlandse vrouw wel zit te wachten op een provider als Sizz. De vijf abonnementsvormen zijn bepaald niet goedkoop. OK, het is een zogenaamd 'alles-in-een' tarief en de prijs per minuut en SMS buiten de bundel is gelijk aan het bundeltarief. Sizz heeft ervoor gekozen om de vrouwelijke klanten in de winkels niet te gaan vervelen met datalimiet getallen maar met adviezen als 'met 500MB data kun je 5.000 emails versturen' of 'je kunt 300 foto's uploaden naar facebook of hyves', maar mijn ervaring is toch dat vrouwen doorgaans een stuk prijsbewuster zijn dan mannen. En dan is een abonnement (SIM Only) van 18 Euro voor 75 belminuten of SMS'jes en 250 MB dataverkeer best duur. In combinatie met een toestel betaal je zelfs 25 Euro voor hetzelfde abonnement (plus wat je dan nog moet bijbetalen voor de iPhone bijvoorbeeld). Onderaan dit artikel kun je een overzicht zien van alle abonnemtentsvormen en tarieven.

Het zal mij echt benieuwen of Sizz een succes gaat worden. Desgevraagd liet een woordvoerder van Vodafone weten dat de provider binnen nu en een jaar op enkele tienduizenden (vrouwelijke) klanten mikt. Letwel, letterlijk zij hij dat ze er niet inzetten op 100.000 abonnees (binnen een jaar). Natuurlijk worden geen exacte aantallen gegeven bij dit soort lanceringen.

Hier een overzicht van alle tarieven en abonnementsvormen (tussen haakjes staat het tarief van het abonnement in combinatie met een toestel):
Sizz Fan: 18 Euro per maand (€25), 75 minuten of SMS'jes en 250MB data
Sizz Talent: 21 Euro per maand (€30), 125 minuten of SMS'jes en 500MB data
Sizz Friend: 23 Euro per maand (€35), 175 minuten of SMS'jes en 1GB data
Sizz Lover: 31 Euro per maand (€45), 300 minuten of SMS'jes en 1GB data
Sizz Addict: 51 Euro per maand (€75), 600 minuten of SMS'jes en 1GB data

Volgens mij gaat Sizz het niet worden, maar ik ben dan ook geen vrouw ;-) Zoals gezegd denk ik dat vrouwen prijsbewuster zijn en ik weet niet of de samenwerking van RTL, als content provider (en reclamekanaal natuurlijk), Sizz zoveel antrekkelijker maakt dat vrouwen er ineens massal voor zullen 'vallen'. Wellicht dat de vrouwelijke lezers hun mening kunnen geven hierover. Sizz-LifeStyle

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies