LG investeert in 2011 €9.5 miljard in smartphones en tablets

Vorig artikel Volgend artikel

Het afgelopen jaar, 2010, was voor de mobiele divisie van LG er eentje om snel te vergeten. De Koreanen kenden enkele jaren met stijgende marktaandelen. Dat had men vooral te danken aan succesnummers in het low- en mid-range segment. Ik doel dan vooral op de de Chocolates (2006-2008), Viewty en Cookie familie (2008-2009).

Maar 2010 werd voor LG toch vooral het jaar waarin bleek dat de Koreaanse fabrikant net effe te laat op de smartphone trein gesprongen is, met krimpende marktaandelen en dalende winsten als gevolg. In 2011 moet dat echter rechtgezet gaan worden, zo heeft LG zich voorgenomen.

De Koreaanse fabrikant maakte deze week bekend dat men in 2011 maar liefst 70% van het totale investeringsbudget, ofwel 9.5 miljard Euro, in de ontwikkeling en marketing van smartphones en tablets zal steken. Vergeleken met voorgaande jaren is dat een stijging van 12%. Dat extra geld is vooral bedoeld om de opgelopen achterstand op de concurrentie in te lopen en de ontwikkeling van nieuwe, high-end smartphones en tablets te versnellen.

Overigens lijkt het er op dat LG al eerder beseft heeft dat men de verkeerde weg ingeslagen was. De afgelopen dagen is namelijk de LG Optimus 2X al min of meer onthuld (gebeurt defintief op 6 januari in Las Vegas), een toestel met een dual-core processor en full HD (1080p) video opname functie). Beiden een wereldprimeur, mits LG er inderdaad in slaagt de Optimus 2X op korte termijn (Q1 2011) in de winkels te leggen.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies