Meer mobiele advertenties, maar minder irritatie

Vorig artikel Volgend artikel

Dat is zo ongeveer de strekking van de conclusie na een onderzoek onder studenten van de Ball State University, uitgevoerd door een leraar 'advertising' onder 669 studenten.

Hij zet daarbij de huidige resultaten af tegen een vergelijkbare enquete die jongstleden Februari gehouden werd. Toen vond 92% van de ondervraagden mobiele advertenties nog bijzonder storend tegen 33% nu.

Toch wil nog meer dan de helft, 51%, van de ondervraagde studenten liever geen advertenties op zijn mobieltje ontvangen, maar 29% zegt wel te overtuigen zijn met gratis producten zoals ringtones, software, gratis internet access of tegoedbonnen van minimaal 1 dollar per advertentie.

Tot slot zegt 1 op de 5 ondervraagde studenten wel eens een mobiele advertentie te hebben ontvangen van iemand (bedrijf of persoon) die ze niet kennen en waar ze dus al helemaal niet om gevraagd hebben, spamvertising dus.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies