Richtlijnen voor mobiele banners

Vorig artikel Volgend artikel

De Mobile Marketing Association (MMA) heeft een aantal richtlijnen opgesteld voor het gebruik van grafische- en tekst banners op mobieltjes.

In deze richtlijnen (PDF) wordt onder meer besproken hoe het beste om te gaan met de 'direct response features', de (ideale) pixelafmetingen van banners en het formaat waarin banners gemaakt worden.

Dat lijkt nog wat prematuur aangezien de aantallen mobiele banners en advertentiecampagne's nog reuze meevallen, maar toch wil de MMA er vroeg bij zijn.

Volgens Laura Marriott van de MMA wil men, door de richtlijnen nu al wereldwijd bekend te maken, voorkomen dat de markt voor mobiele banners uitdraait op eenzelfde wild-west ervaring als enkele jaren geleden met de internet-banner business gebeurde.

In haar woorden: "It's about ensuring the right guidelines are in place before it gets out of control," said Laura Marriott, executive director of the MMA. "We're coming out with these guidelines to protect the consumer experience. We want to make sure we have ads that are optimized for the handsets, and we want to make sure we protect the integrity of the content."



Gerelateerde links:
Regelgeving voor Bluetooth marketing in de maak
Australische leger werft per SMS
Beveiligingsrisico's door Bluetooth reclame's
Gat in de markt ?
Mobile marketing: waar gaat het heen?
Reclame tijdens het wachten op verbinding
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies