Mobiele ads belangrijker dan TV commercials

Vorig artikel Volgend artikel

Dat is althans de mening van Coca Cola, toch geen kleine jongen als het gaat om marketing budgetten en het succesvol promoten van een merk. Volgens de drankfabrikant uit Atlanta zal 50% van haar totale reclamebudget uiteindelijk (binnen enkele decennia) aan mobile advertising uitgegeven worden.

Coca Cola heeft de afgelopen periode al uitgebreid geexperimenteerd met mobiele advertentiecampagnes en die bleken een enorm succes. Hoewel deze campagnes zich nog met name richhtte op het SMS-ende publiek zegt men nu bezig te zijn met het ontwikkelen van meer gepersonaliseerde (MMS) campagnes voor volgend jaar en verder.

Het succes van mobiele advertenties moet voornamelijk komen uit de passie en enorme interesse die mobiele gebruikers voor hun GSM ten toon spreiden.

In de woorden van Coke's marketing manager, James Eadie:"Mobile marketing could be phenomenally important, when you look at the penetration of handsets and the passion the audience has for mobile. As a way of connection, it ought to be phenomenally powerful and more important than TV. So we should be spending 50% of our marketing budget within decades."



Gerelateerde links:
Mobile marketing: waar gaat het heen?
Reclame tijdens het wachten op verbinding
Australische leger werft per SMS
Gat in de markt ?
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies