Samsung gaat winkelpersoneel certificeren voor de Galaxy Tab

Vorig artikel Volgend artikel

Het zal toeval zijn, maar enkele uren nadat ik mijn Mystery Shopping ervaringen voor Windows Phone 7 afgerond en gepubliceerd had viel onderstaand persbericht met de titel 'Samsung introduceert uniek trainingsprogramma voor Galaxy Tab' in mijn mailbox.

Winkelpersoneel dat getraint wordt om kennis op te doen van nieuwe toestellen en/of software is natuurlijk niet nieuw, maar dat een fabrikant winkelpersoneel gaat certificeren volgens mij wel.

Bovendien gaat het Galaxy Tab trainingsprogramma nog een stapje verder. Behalve dat de Tab verkopers in spé uitleg geven over de hard- en software worden ze ook getraind in 'gebruikerservaring'. Met die kennis kunnen ze potentiele klanten uitleggen en laten zien wat de toegevoegde waarde van de Galaxy Tab kan zijn, hoe je de het apparaat als e-reader kan gebruiken, welke multimedia mogelijkheden hij heeft etc. Elke winkelverkoper die het Galaxy Tab trainingsprogramma doorloopt en een score van meer dan 80% haalt wordt 'officieel' gecertificeerd door Samsung.

In het licht van mijn eerdere artikel over het bedroevende kennisniveau van sommige telefoonwinkel verkopers vond ik deze passage uit het persbericht van Samsung wel treffend: "Met dit unieke trainingsprogramma springt Samsung in op de behoefte van haar partners om de kwaliteit van de medewerkers op de verkooppunten op hoog niveau te houden." Ik zou alleen het woordje 'houden' vervangen door 'krijgen' ;-)

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies