De "Technology Everywhere Generation"

Vorig artikel Volgend artikel

Forrester Research constateert in een recent onderzoek dat de huidige, jonge consumenten de eerste "technology everywhere generatie" vormen. Jongeren gebruiken meer technology dan ooit op een lagere leeftijd, die hen verbindt met meer andere mensen dan ooit eerder. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 5000 Amerikaanse en Canadese jongeren van 12 tot 21 jaar.

Enkele voorbeelden:

* 87% van de 15 jarigen gebruikt instant messaging

* de helft van de 12-14 jarigen heeft een mobieltje

* jongeren worden als "communicatie junkies" omschreven: 83% van de jongeren gebruikt IM, tegen 32% van de ouderen

* Jonge consumenten besteden bijna 11 uur online, met bijna 20% van de jongeren met een gemiddelde van meer dan 20 uur per week

* 82% van de jongens bezit een game console (tegen 63% van de meisjes)

* 55% van de jongens speelt liever games dan dat het tv kijkt

"Marketing executives have been staring in wonder at their own tech-savvy children and asking, 'Are all teenagers as wired as my own kids?'" zo zei Chris Charron, vice president en research director bij Forrester Research. "The answer is 'yes.' We are seeing a generation of young people for whom technology is not just a nice-to-have. It's a critical part of their lives."

Zie ook Cellular News.



Gerelateerde links:
Extreem veel Israelische kids met GSM
Chinese kids razendsnel aan de GSM
Engelse kids verbellen 1,3 miljard per jaar
Censuur GSM voor Kids
Walkie Talkie GSM in top 10 kids speelgoed
Limiet op betaalde mobiele downloads voor Kids
Jeugd verkiest GSM boven TV
Bellen bijzaak voor kids bij aanschaf GSM
Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies