Hyves Mobile wordt de volgende community MVNO van Nederland

Vorig artikel Volgend artikel

Na MTV, Albert Hein, Blokker etc. wordt Hyves de volgende in de rij van bedrijven, in dit geval een social media community,  die de mobiele markt betreedt.

Vanaf morgen kan iedereen (ook als je geen Hyver bent ;-)) een SIM only abonnement van Hyves Mobile afsluiten. Los van de belminuten en  'onbeperkte' internet toegang die in de diverse abonnementen aangeboden worden kunnen alle Hyves Mobile gebruikers straks sowieso gratis met elkaar bellen en SMS'en.

Hyves Mobile maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. De abonnementen zullen variëren van 50 tot 1000 belminuten en worden allemaal voorzien van onbeperkt internet toegang. De prijzen en exacte abonnementsdetails zijn nog niet bekend gemaakt maar volgens WebWereld gaat het '50 minuten' abbo €8,75 per maand kosten (inclusief onbeperkt internet toegang). Een abbo voor 750 minuten kost het eerste jaar 20 Euro per maand. Daarnaast gayat Hyve Mobile ook diverse toestellen (o.a. de BlackBerry Bold 9700, Samsung Galaxy S en de HTC Wildfire) in combinatie met een abonnement aanbieden.

UPDATE (10u45): Hyves heeft inmddels een demo filmpje gemaakt. Ze gokken toch vooral op het feit dat Hyvers (massaal) overstag zullen gaan omdat je onderling (met andere Hyves Mobile gebruikers dus) gratis kunt bellen en SMS'en. Ik het persbericht zeggen ze letterlijk:

Vanaf vandaag is het voor de 9 miljoen Nederlandse Hyvers mogelijk om  via  Hyves Mobile onderling gratis te bellen & te sms’en. Het mobiele netwerk is onderdeel van de Hyves strategie om Nederland met elkaar te verbinden en speelt in op de trend dat mobiele communicatie opgaat in sociale netwerken.
Uniek aan Hyves Mobile is dat gebruikers onderling kosteloos 1.000 minuten en/of sms’jes per maand kunnen verzenden naast een belbundel vanaf €8,75 inclusief onbeperkt internet. Via een speciaal ontworpen webwinkel kunnen Hyvers zien welke vrienden al met Hyves Mobile bellen en aangeven wanneer hun contract afloopt.
Marc de Vries, CEO van Hyves: “We verwachten dat de markt van mobiele communicatie er anders uit gaat zien. Uiteindelijk wil je niet meer bezig zijn met prijzen, bundels en of je een sms’je stuurt of een databericht. De komende maanden zal Hyves Mobile naast het gratis bellen/sms’en naar Hyves Mobile abonnees ook nieuwe diensten toevoegen. Denk hierbij aan persoonlijke alerts bij een hogere rekening, opslag en beantwoorden van sms-berichten op Hyves en locatiegebaseerde diensten. Samen met de Hyvers willen we Hyves Mobile uitbouwen als voorloper in de telecommarkt.”

Waar ik wel nog mijn vraagtekens bij zet is de passage over het kunnen aangeven wanneer je contract met je huidige provider afloopt. Ik voorzie veel spam en telefoontjes van Hyves Mobile naar mobiele bellers bij wie de verlengtermijn aangebroken is. Of iedereen daar nu zo blij mee moet zijn? Ik bedoel, de gemiddelde klant bepaalt tegenwoordig zelf wel wanneer, en bij wie, hij zijn of haar mobiele abonnement gaat verlengen, toch?

Het demo filmpje:

Hyves Mobile demo video from Mobile Cowboys on Vimeo.

Via: De Pers

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies