Nokia's blogcampagne voor de N90

Vorig artikel Volgend artikel

Nokia heeft 50 bloggers in de VS een N90 opgestuurd om te reviewen. Daarmee is de Finse toestelproducent een van de eerste grote spelers in de markt die bloggers dezelfde status geeft als traditionele journalisten.

De campagne is bedaacht door het Amerikaanse reclamebureau Comunicano. zegt hiermee te willen aantonen, behalve natuurlijk de hoop dat het toestel er goed vanaf komt, dat bloggers de typering als de papparazzi van het internet niet (altijd) verdienen.

Bloggers zijn gepassioneerd en hun oordeel over producten en diensten wordt vaker wel dan niet door lezers van blogs verkozen boven de 'reclameverhalen' zoals we die al jaren kennen uit de zwaar gesponsorde bladen en e-zines, aldus Andy Abramson, CEO van Comunicano.

Onder de 50 blogs die een N90 mogen reviewen zijn behalve Nokia-addicts en gadgetblogs ook enkele die hun voorliefde voor de Nokia concurrenten niet onder stoelen of banken steken. Gewaagd, maar wel bewonderenswaardig.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies