KPN verkort verlengtermijn

Vorig artikel Volgend artikel

KPN gaat per 1 november de verlengtermijn voor mobiele abonnementen verkorten van vier naar twee maanden, zo laat KPN-woordvoerder Steve Hufton desgevraagd aan Mobile Cowboys weten.

De wijziging gaat ook gelden voor klanten van Hi, Telfort en MTV Mobile.

Bij KPN kunnen gebruikers hun abonnement één maand voordat de opzegtermijn ingaat verlengen, ook wel vernieuwen genoemd. Van oorsprong was de termijn om te verlengen daarom vier maanden voor het einde van het contract, aangezien de maximale opzegtermijn drie maanden was.

Per 1 juli 2009 is deze opzegtermijn echter wettelijk verkort tot maximaal één maand, maar klanten konden hun abonnement nog steeds vier maanden voor het einde van het contract verlengen. Omdat de opzegtermijn en verlengtermijn hiermee niet meer goed op op elkaar aansluiten, gaat KPN per 1 november de verlengtermijn verkorten tot twee maanden (nog steeds één maand voordat de opzegtermijn ingaat).

De wijziging is van toepassing op klanten van KPN, Hi, Telfort en MTV Mobile. Klanten van deze providers worden hier de komende tijd over geïnformeerd.

Update: Voor de duidelijkheid, het betreft geen wijziging van de Algemene Voorwaarden. KPN brengt met de huidige wijziging enkel de termijnen weer in lijn met elkaar en het beleid.

Update 2 (28-09-2010): Inmiddels is duidelijk dat huidige klanten bezwaar kunnen maken en daarmee de huidige verlengtermijn van vier maanden kunnen behouden. Hoe je dat doet, lees je hier op Mobile Cowboys in het follow-up artikel.

Casper de Zoete

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies