T-Mobile zet inloggegevens klant op Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Het webcareteam van T-Mobile heeft gisteren, 17 september, een grote fout gemaakt door de inloggegevens van een klant voor My T-Mobile op Twitter te plaatsen.

T-Mobile heeft de fout inmiddels erkend en heeft de gedupeerde gebruiker

een 'passende tegemoetkoming' aangeboden.

De gebruiker kon niet inloggen op My T-Mobile en stuurde een tweet naar T-Mobile voor hulp. Het was de bedoeling dat een medewerker van het webcareteam via een Direct Message (privébericht) nieuwe inloggegevens zou sturen, maar in plaats daarvan werden de gegevens per abuis in de publieke timeline van @tmobile_webcare geplaatst.

T-Mobile heeft direct gereageerd door de betreffende tweet te verwijderen, maar het kwaad was al geschied. De gedupeerde gebruiker meldt dat onder andere een abonnement is aangepast en dat er facturen zijn gedownload. Daarnaast ontvangt hij sindsdien sms'jes van onbekenden, zo laat hij weten op Twitter.

T-Mobile laat in een algemene reactie weten erg geschrokken te zijn en dat een dergelijke fout nooit zou mogen gebeuren. In een telefonisch contact heeft T-Mobile de benadeelde een, naar eigen zeggen, passende tegemoetkoming aangeboden. De gedupeerde klant meldde later op Twitter niet in te gaan op deze tegemoetkoming.

Via Webwereld

Casper de Zoete

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies