Motorola's Android UI, MOTOBLUR, gaat mogelijk verdwijnen

Vorig artikel Volgend artikel

De meeste Android toestellen die in de winkels liggen zijn op een of andere manier voorzien van een User Interface die door de fabrikanten zelf ontwikkeld is zodat de 'kale Android UI' een gebruiksvriendelijker en voor de fabrikant duidelijk herkenbaarder uiterlijk krijgt. HTC heeft Sense, Samsung doet het met TouchWiz en Sony Ericsson heeft de Time / MediaScape UI.

Die van Motorola, MOTOBLUR genaamd, gaat mogelijk verdwijnen.

Die conclusie zou je kunnen trekken naar aanleiding van een mededeling van Motorola CEO Sanjay Jha. Hij zegt daarin namelijk dat Motorola zich in de toekomst vooral wil focussen op hardware en niet de software. Letwel, ook de nieuwste Motorola Android Smartphoen, de Droid X is nog steeds voorzien van de MOTOBLUR UI, maar er wordt geen ruchtbaarheid meer aan gegeven.

Er zijn ook al berichten waarin beweert wordt dat met de komst van Android 3.X (Gingerbread) de custom User Interfaces van fabrikanten overbodig worden omdat vrijwel alle functies die deze fabrikanten middels hun eigen UI toevoegen aan het Android OS ingebouwd worden. Dat zou kunnen natuurlijk, maar ik denk toch dat HTC, Samsung en ook Sony Ericsson graag de mogelijkheid willen behouden om hun eigen 'sausje' over Android te gieten.

Sanjay Jha's eigen woorden: “With MOTOBLUR, we have found that being able to convey the value proposition around MOTOBLUR is not an easy thing to do in a 30-second ad spot. We have decided that we will focus on the value proposition of products and not MOTOBLUR as a brand name in its own right. MOTOBLUR continues to be important and I think you will see increased functionality in MOTOBLUR. This notion of push-Internet is going to be very important to us, but as a brand name, which we make matter in front of consumers as a brand name, I don’t think that’s going to be our focus going forward, but we see the experiences that we deliver is being relevant and differentiating us.”

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies