RIM (Blackberry) reageert op uitspraken Steve Jobs

Vorig artikel Volgend artikel

Steve Jobs aka Apple maakt geen vrienden op dit moment. Na eerst al flink te hebben gebakkeleid met Adobe over wel of geen Flash hebben ze sinds vandaag weer een paar vrienden minder

"We aren't perfect, phones aren't perfect" riep Jobs tijdens de vandaag gehouden ingelaste persconferentie van Apple over de antenne problemen met de iPhone 4 inmiddels ook bekend als antennagate. En in het verlengde hiervan gaf hij aan dat ook andere smartphones als de Blackberry Bold 9700 en de HTC Droid Eris vergelijkbare problemen zouden hebben. Om dat nog eens te bevestigen staan er zelfs filmpjes op de website van Apple waarin de problemen van deze toestellen wordt aangetoond. En dat is niet sterk van Apple.

Het was te verwachten dat RIM (Research in Motion) het er niet bij zou laten zitten en zojuist hebben de CEO's van Blackberry, Mike Lazaridis en Jim Balsillie, een reactie gegegeven naar de pers die genoeg zegt :

"Apple's attempt to draw RIM into Apple's self-made debacle is unacceptable. Apple's claims about RIM products appear to be deliberate attempts to distort the public's understanding of an antenna design issue and to deflect attention from Apple's difficult situation. RIM is a global leader in antenna design and has been successfully designing industry-leading wireless data products with efficient and effective radio performance for over 20 years.

During that time, RIM has avoided designs like the one Apple used in the iPhone 4 and instead has used innovative designs which reduce the risk for dropped calls, especially in areas of lower coverage. One thing is for certain, RIM's customers don't need to use a case for their BlackBerry smartphone to maintain proper connectivity. Apple clearly made certain design decisions and it should take responsibility for these decisions rather than trying to draw RIM and others into a situation that relates specifically to Apple.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies