Regelgeving voor Bluetooth marketing in de maak

Vorig artikel Volgend artikel

De Britste MMA, Mobile Marketing Association, waarschuwt bedrijven en marketeers om voorzichtigheid te betrachten bij het lanceren van Bluetooth reclamecampagnes.

Men doelt daarbij onder andere op de op handen zijnde Europese regelgeving voor deze nieuwe vorm van reclame maken.

Omdat bij Bluetooth campagnes vaak alle GSM's in de buurt van een billboard of bepaalde lokatie worden 'bestookt' met reclameboodschappen is de kans groot dat de regelgeving het zogenaamde opt-in techniek verplicht zal stellen. Hierbij geeft de klant expliciet toestemming voor het ontvangen van reclameberichen zoals dat ook al bij eMail marketing in veel landen verplicht is.

De MMA adviseert haar leden en andere marketeers om juridisch advies in te winnen voordat men een campagne lanceert, om eventuele represailles achteraf te voorkomen.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies