Info over beltarieven op één pagina

Vorig artikel Volgend artikel

Minister van der Hoeven heeft op de valreep voordat ze defintief aftreedt nog een goed besluit genomen. Ze wil namelijk dat de telco's de belangrijkste informatie over hun abonnementen en de beltarieven op één webpagina beschikbaar maken.

Op die manier moet het voor de consument een stuk eenvoudiger worden om te achterhalen wat (mobiel) bellen naar een 0900-nummer, de klantenservice en naar het buitenland kost. Ook zaken als wat wel en niet in een belbundel zit en of een gesprek er per seconde of minuut afgerekend wordt moeten op die pagina te vinden zijn.

Het is al jaren duidelijk dat de tariefstructuur en de informatievoorziening daaromtrent van de diverse providers vaak een doolhof is waar je zonder gebruik te maken van een goede vergelijkingssite, of door zelf heel veel tijd te investeren in het vinden en doorlezen van informatie in tientallen pdf bestanden die de telco's min of meer verstopt op hun site hebben staan, als leek nauwelijks wijs uit wordt.

Bizar is wel dat uit een onderzoek van medio vorig jaar juist bleek dat veel consumenten helemaal niet geinteresseerd zijn in dergelijke gedetailleerde en makkelijk te vinden informatie. Toch vind ik het een stap in de goede richting. Op de meeste websites van de diverse telco's kun je namelijk met een paar muisklikken wel klant worden, maar de zoektocht naar gedetailleerde informatie over de verschillende tarieven, belbundels en -kosten kost heel wat meer tijd en 'klikken'. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om dat allemaal op één pagina bij elkaar te verzamelen en die pagina met één muisklik vanaf de homepage bereikbaar te maken, toch?

We zullen zien wat er de komende weken gaat veranderen bij de diverse telco's. Minister van der Hoeven heeft de OPTA in inder geval de opdracht gegeven om de nieuwe regel te handhaven. Bron: NOS Nieuws

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies