Microsoft introduceert KIN telefoons

Vorig artikel Volgend artikel

Microsoft heeft vandaag twee eigen mobiele telefoons gepresenteerd. In samenwerking met operators Verizon en Vodafone, en met producent Sharp introduceert Microsoft de KIN One en KIN Two. Beide toestellen draaien op een eigen OS dat lijkt op dat van de Zune, met elementen van Windows Phone 7. De campagne gaat vooral om interactie en lifestyle.


Om te beginnen de telefoons zelf. De One is kleiner en beperkter in z’n technische specificaties dan Two. De KIN One heeft een uitschuifbaar duimtoetsenbord, 5 megapixel digitale camera, monospeaker en 4GB intern geheugen. Het uitschuifbare toetsenbord van de KIN Two is breder zodat het met twee handen bediend kan worden, de camera biedt 8 MP, de  speakers zijn stereo, het intern geheugen is verdubbeld, de accu wat sterker. Beide toestellen bieden Bluetooth, WiFi en de Zune mediaplayer.

De hele interface is gebaseerd op dat van de Zune, een mediaplayer die de Europese markt nooit gehaald heeft. De Kin is dan ook geen typisch Windows Mobile 7 toestel, voorzover al werkelijk duidelijk is wat we ons daarbij moeten voorstellen. Microsoft noemt het "Windows Phone for KIN". Hoe dan ook, de eerste screenafbeeldingen tonen dat veel gebruikers buiten de VS wel even aan deze op het oog nogal onrustige interface zullen moeten wennen. Producent Sharp heeft op de Europese markt van mobiele telecommunicatie tot nog toe overigens nauwelijks een rol van betekenis gespeeld.

KIN_TWO

Microsoft introduceert tegelijkertijd met de toestellen ook de “KIN Studio”, een persoonlijk internet space waarin de gebruiker alle gegevens online kan opslaan en beheren, zoals tekstberichten, foto’s en contactpersonen. Even if you loose you’re phone, you’re covered, zo laat Microsoft in het promotiefilmpje weten. Ander promotiemateriaal toont een relatief jonge, dynamische well-to-do doelgroep die Microsoft voor ogen heeft en dat is bepaald niet uniek. Ook de introductie van een persoonlijke Timeline in de KIN Studio is al 'ns eerder vertoond. De hele look and feel van de campagne herinnert aan de marketing van producent Sony Ericsson. Wanneer Microsoft beide toestellen in Europa introduceert is nog onduidelijk, enkele bronnen hebben het over de herfst van dit jaar.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies