Telfort verbant contant geld uit winkel

Vorig artikel Volgend artikel

Telfort heeft deze week als eerste Nederlandse retailketen een 100% Pin Only beleid geïntroduceerd.

Sinds maandag kan in 18 Telfort winkels al niet meer betaald worden met contant geld. In april is het de bedoeling dat ook de andere winkels zullen volgen en dat daarmee het contact geld definitief verdwenen is uit de winkels van Telfort.

Telfort kiest voor deze nieuwe strategie om te zorgen dat klanten altijd snel en zorgeloos kunnen betalen. Daarnaast biedt het nieuwe beleid een stuk veiligheid voor de Telfort-medewerkers, doordat er geen contact geld meer in de kas aanwezig is.

Telfort heeft het nieuwe beleid uitvoerig getest tijdens drie pilotstudy's. Jimmy de Wind, directeur Sales legt uit: "Onze klanten reageerden erg positief op het 100% Pin Only beleid. Dat gaf voor ons de doorslag om dit in te voeren".

Hij vervolgt: "Een Pin Only beleid past goed bij de producten die wij verkopen. Vaak zijn de bijbehorende toestellen die wij leveren gratis. Bovendien is het bij het afsluiten van een mobiel abonnement gebruikelijk om 1 cent te pinnen, ter controle. We breiden deze aanpak nu verder uit."

Het aantal pinbetalingen in Nederland neemt toe. Jimmy Wind: "De klant vindt dit veilig en gemakkelijk. En wij ook. Het houden van contant geld brengt een risico met zich mee voor onze klanten en voor onszelf. Een 100% Pin Only beleid levert dus een groot voordeel op."

Casper de Zoete

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies