iPhone en Nokia populairste gadgets van Belgische holebi's

Vorig artikel Volgend artikel

In België zijn afgelopen avond voor het eerst de Pink Brand Awards uitgereikt, een initiatief van Communicatiebureau Brandhome en het blad ZiZo waarbij de favoriete merken van holebi's worden beloond met een prijs. Zeg maar de favoriete merken van homo- en biseksuele mannen en vrouwen. Zangeres Kate Ryan was een van de Bekende Vlamingen die de prijzen dinsdagavond uitreikten.

In de categorie GSM/Smartphones ging de award naar Nokia (zie foto, met dank aan @jurthys). De prijs voor het ultieme holebi gadget ging echter naar de iPhone van Apple. De winnaars werden gekozen via een online enquete die door ruim 2.000 consumenten, waaronder 1.200 holebi's, ingevuld werd.

Onder de andere merken die in de prijzen vielen was ook Proximus (categorie mobiele operator). De overige winnaars (en hun categorie): Audi (automerk), Jupiler (pilsbier), Baileys en Martini (ex aequo in categorie sterke drank), Laurent-Perrier (categorie champagne), Delhaize (supermarkt), Ikea (interieurwinkel), KBC (banken en verzekeringen), H&M (kleding), Nivea (verzorging) en Jetair (categorie touroperators).

De Pink Brand Awards zijn door ZiZo en Brandhome in het leven geroepen om Belgische marketeers kennis te laten maken met de holebi als doelgroep. Volgens Brandhome is de holebicommunity door marketeers onderbenut, "terwijl holebi’s vaak early adopters zijn die een grote invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van een merk".

Bron: De Standaard

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies