DoCoMo passeert nieuwe mijlpaal: 50 miljoen

Vorig artikel Volgend artikel

Het Japanse DoCoMo meldt dat het op 10 november 2005 de magische grens van 50 miljoen klanten heeft behaald. Een respectabele prestatie, aangezien de in 1979 gestarte onderneming er maar liefst 14 jaar over deed om haar eerste miljoen klanten te winnen. De 50 miljoen mijlpaal komt drie jaar en 10 maanden sinds het de 40 miljoenste klant verwelkomde. Hoezo groeiversnelling.

DoCoMo heeft zijn omvang mede te danken aan zijn innovaties. Zo ontketende het een ware revolutie op de mobiele markt toen het in februari 1999 i-mode introduceerde. I-mode heeft een wezenlijke bijdrage geleverd aan de groei van DoCoMo in de afgelopen jaren. Al in 2001 volgde 3G FOMA, de mobiele multimedia service. En in juli 2004 volgde de zogenaamde "Osaifu-Keitai" mobieltjes, die voorzien waren van betaalfuncties voor slimme e-commerce transacties.

Wellicht moeten we het eerder beschreven bijzondere mobieltje wel als icoon van deze mijlpaal zien...

Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies