Opta beboet KPN en T-Mobile

Vorig artikel Volgend artikel

De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit heeft gisteren KPN en T-Mobile boetes opgelegd voor de onduidelijke tariefsmeldingen wanneer prepaidklanten een betaald informatienummer belden, zo meldt de Opta zelf op haar website.

KPN kreeg een boete van 60.000 euro en T-Mobile moet 30.000 euro aan de OPTA betalen.

Beide telecomprovider gaven aan dat prepaidklanten het tarief per minuut betaalden plus de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon. Dat was niet het geval, aangezien er altijd een vast bedrag per minuut in rekening werd gebracht (KPN: € 1,30 p/m; T-Mobile: € 1,10 p/m).

Sinds 1 oktober 2008 hadden KPN en T-Mobile dat vaste bedrag moeten vermeldden in de meldingen voorafgaand aan een oproep. Inmiddels heeft KPN de melding aangepast en T-Mobile factureert nu wel conform de melding.

KPN heeft een hogere boete gekregen omdat zij langer in overtreding waren dan T-Mobile, nadat de Opta een dwangsom oplegde. Verder heeft KPN laten weten dat zij niet tegen de boete in bezwaar zullen gaan.

Casper de Zoete

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies