Foutje op Vodafone rekening of niet?

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren ontving ik de laatste rekening van een van mijn mobiele abonnementen. Ik heb deze een paar maanden geleden opgezegd en het contract liep tot November.

De rekening die ik nu ontvangen heb is echter voor December. Dat is op zich al vreemd. Maar goed, abonnementskosten worden niet meer in rekening gebracht dus tot zover gaat alles nog goed.

Echter, als ik Vodafone mag geloven dan heb ik in de maand November nog voor precies 1 Euro gebruik gemaakt van Vodafone Live Content. En daarmee wordt het een vreemde zaakwant de betreffende SIM kaart van dat abonnement ligt al een maand of drie ongebruikt in de kast. De SIM is dus al een tijdje niet meer online. Sterker nog, hij zit sinds Augustus niet eens meer in een toestel.

Ik heb, voor zover ik weet, ook nooit een ringtone- of ander Vodafone Live Content abonnement afgesloten en ook nooit iets ontvangen dat daar op lijkt. De laatste twee jaar gebruikte ik het betreffende abonnement puur en alleen voor mijn BlackBerry. Nu is het natuurlijk maar 1 Euro, maar het gaat om het principe. Maandag toch maar eens met de klantenservice bellen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het een foutje van Vodafone is en dat het rechtgezet gaat worden. Mocht dat nou niet het geval zijn dan kom ik er zeker nog op terug, maar bij deze wil ik alvast iedereen met een Vodafone abonnement vragen en waarschuwen om jullie rekeningen goed na te kijken. Mij is deze onregelmatigheid namelijk alleen maar opgevallen omdat ik het abonnement al een tijdje niet meer in gebruik had en ik dus eigenlijk geen 'dataverkeer' rekening meer verwachtte.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies