Na Vodafone ook KPN aan de beurt

Vorig artikel Volgend artikel

UPDATE (20u35, Ron Smeets): Volgens KPN zouden zo goed als alle problemen inmiddels opgelost moeten zijn. Ik kan sinds een minuut of tien ook weer normaal SMS-en en mobiel internetten via mijn zakelijke KPN abonnement. Het kan nog wel dat een klein aantal gebruikers mogelijk nog wat last hebben bij het mobiel internetten. Dat zou in de loop van dit weekend ook opgelost moeten zijn. Meer zekerheid kunnen ze bij KPN momenteel nog niet geven

UPDATE (15u30, Ron Smeets): Volgens KPN zouden de problemen rond 14u vrijwel allemaal verholpen zijn. Alleen pre-paid bellers en een groep van zo'n 1200 zakelijke klanten kunnen nog problemen ondervinden. Drie keer raden. . . ik heb een Zakelijk KPN abonnement en ik kan op dit moment nog niet mobiel internetten. Het is op dit moment onbekend hoe lang het restant van de storing nog gaat duren.

Was er eerder deze week een grote storing op het netwerk van Vodafone, nu is KPN aan de beurt. Groot verschil is wel dat het bij Vodafone zowel om bel en sms verkeer ging als ook dataverkeer en roaming. Bij KPN is alleen het dataverkeer ontregeld. 

KPN klanten en Hi klanten kunnen moeite ondervinden met het internetten. Zowel op de laptop als op de mobiele telefoon treed de storing op. Het begon vanochtend allemaal rond half 11 en trof eerst alleen prepaid klanten maar ook klanten met een abonnement zouden er inmiddels last van hebben. De oorzaak is nog niet bevestigd maar het lijkt erop dat het komt door een stroomstoring in Den Haag waarvandaan het KPN netwerk word beheerd. Het is nog onduidelijk hoelang het duurt maar uiteraard houden wij jullie weer op de hoogte. Ben alleen erg benieuwd of iedereen nu weer teruggaat naar Vodafone ;-)

Robbert Kooistra

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies