NTTDoCoMo koopt Japanse platenwinkels

Vorig artikel Volgend artikel

Stel, je bent een Telco en roept al enkele jaren dat jouw mobiel betaalsysteem door iedereen gebruikt moet gaan worden maar de praktijk wijst uit dat dat tegenvalt.

Wat doe je dan? Je koopt een winkelketen en zorgt dat je je klanten daar gaat pushen om je nieuwe betaalsysteem te gaan gebruiken.

Dat is niet helemaal de waarheid, maar is deels wel wat NTTDoCoMo beoogde toen het besloot om 40% van de aandelen van Tower Records te kopen. De Japanse platenwinkel heeft 78 vestigingen en bovendien is het muziek, video en games kopende publiek in potentie een uitermate geschikte doelgroep voor het promoten van mobiele betaaltechnieken en -diensten.

Klanten van Tower Records kunnen nu kortingen en gratis producten verdienen als ze in plaats van cash hun mobiele telefoon gebruiken om te betalen.

Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies