T-Mobile moet fors investeren om klanten (terug) te winnen

Vorig artikel Volgend artikel

Soms zijn er van die dagen en periodes die je het liefst maar snel weer vergeet. T-Mobile USA maakt volgens mij op dit moment zo'n periode mee. De provider is de afgelopen dagen namelijk al verwikkeld in het SideKick debacle (samen met Microsoft, Danger en Hitachi) waarbij door een storing de gegevens van een miljoen gebruikers verdwenen zijn.

En nu roept de Duitse CFO van moederbedrijf Deutsche Telekom ook nog eens dat het verlies aan abonnees in de VS komt doordat T-Mobile daar te lang gewacht heeft met het uitrollen van een goed en betrouwbaar 3G netwerk.

In beide gevallen zal T-Mobile diep in de buidel moeten tasten om de problemen op te lossen het het vertrouwen van de klant terug te winnen. Voor de getroffen SideKick klanten heeft T-Mobile bedacht dat zij een maand geen abonnementskosten hoeven te betalen en een tegoedbon van 100 dollar krijgen die ze in de T-Mobile shops kunnen verzilveren. Intussen lijkt het erop dat een deel van de verloren data toch nog gerecoverd kan worden. Een lichtpuntje dus, maar al met al zou het SideKick debacle de provider toch al vlug zo'n 50 miljoen Euro kunnen gaan kosten

Voor wat betreft het 'achterstallig onderhoud' aan haar Amerikaanse 3G netwerk heeft de provider nu beloofd om zorg te dragen voor een versnelde landelijke uitrol van haar HSPA (3.5G) netwerk. Dat grapje gaat T-Mobile zo'n 3.5 miljard Euro kosten, dit jaar.

Tja, zoals gezegd: je hebt soms van die dagen. . .

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies