Wat is KPN over vijf jaar?

Vorig artikel Volgend artikel

Molblog: Michiel Buitelaar heeft een interview in het novembernummer van het Tijdschrift voor Marketing. Buitelaar is directeur consumentenmarkt KPN en verantwoordelijk voor vaste telefonie, digitale tv en de internetmerken XS4All, het Net en Planet.

Op de vraag waar KPN over vijf jaar staat, antwoordt Buitelaar:

‘Tegen die tijd zijn we de uitbater van een heel groot breedbandig IP-netwerk en zijn we één van de aanbieders van diensten op dat netwerk.

We leveren tv, telefonie, internet, films, muziek, maar bijvoorbeeld ook gezondheidszorg. We zijn aanbieder van allerlei vormen van communicatie, informatie en entertainment.

‘Wij bieden het aan en de content hoeft niet allemaal van ons zelf te zijn. We zijn vaak de transporteur en de rekenmeester.

We zijn goed in verkopen op grote schaal, hebben een grote marketingmachine en een goed callcenter. We zijn goed in het versturen en innen van rekeningen. Saai, maar wel knap.

‘We zijn betrouwbaar en dat is met het afrekenen van al die internetdiensten wel handig. We zijn platform waarop we zelf voor een deel speler zijn.

We bieden daarmee ook bereik: advertentieruimte. Nu is het een paar miljoen euro en over vijf jaar halen we uit advertenties een veelvoud daarvan. Ik smacht naar het moment dat iemand met advertentiemodellen komt die het grote en diepe bereik dat wij bieden, meenemen.

‘Met ‘diep bereik’ bedoel ik interactie: rijke en persoonlijke advertentieruimte. Maar de advertentiemodellen daarvoor zijn er nog niet.’

Buitelaar praat ook over triple play en de steken die concurrenten daar laten vallen.

Buitelaar treeft op 24 november ook op tijdens Fusion2005.

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies