T-Mobile klanten krijgen onjuiste rekeningen mobiel data

Vorig artikel Volgend artikel

Wellicht weten jullie het nog dat T-Mobile enkele maanden geleden plotseling twee BlackBerry modellen, de Bold en de Curve, een paar dagen uit haar assortiment haalde, of in ieder geval even niet meer verkocht, omdat er administratief-technische problemen opgedoken waren. Klanten met een onbeperkte data-bundel ontvingen namelijk, per abuis, toch een rekening voor 'extra' mobiel dataverkeer. Na enkele dagen werd gemeld dat de problemen verholpen waren.

De vraag is nu of dat ook echt het geval is want ik heb de afgelopen weken en maanden van diverse T-Mobile klanten een vergelijkbaar verhaal gehoord. Overigens gaat het daarbij niet alleen om BlackBerry klanten. Het probleem komt namelijk ook voor bij iPhone abonnees. Hieronder het verhaal van Cowboy Tom die inmiddels ook al enkele maanden met hetzelfde probleem worstelt.

Natuurlijk ga ik T-Mobile om commentaar vragen maar ik zou ook graag van onze lezers horen of dit probleem inderdaad vaker voorkomt.

In februari heb ik een Blackberry Bold aangeschat en vervolgens mijn databundel van T-mobile omgezet van Pocket Internet Totaal naar Instant E-mail, de normale procedure bij de aanschaf van een Blackberry.

Op mijn factuur van 11 maart zag ik echter tot mijn verbazing dat er kosten in rekening werden gebracht voor datagebruik, te weten 5.480 KB (€4,50 excl. BTW). Ik heb vervolgens met de klantenservice van T-mobile gebeld en de instellingen van de Blackberry nog eens goed doorgelopen. Deze stonden allemaal goed wat volgens klantenservice "heel vreemd" was. Vervolgens werd mij verteld dat dit in principe niet meer voor zou kunnen komen. Op 25 maart ontving ik een creditnota van het voornoemde bedrag.

Op 15 april ontving ik wederom een factuur van T-mobile. Hierop werden wederom kosten gerekend voor datagebruik, te weten 10.330 KB (€8,49 excl. BTW). Opnieuw met klantenservice gebeld, zij gaven aan dat het zeer vreemd was, nogmaals de instellingen doorlopen en de mededeling dat dit niet meer voor zou komen. Op 24 april ontving ik voor dit bedrag een creditnota.

Op 12 mei ontving ik opnieuw een factuur van T-mobile. Opnieuw waren er kosten in rekening gebracht voor datagebruik, te weten 6.630 KB (€5,45 excl. BTW). Daarnaast stond de creditnota van 24 april niet vermeld op de factuur. Wederom met klantenservice gebeld, dit bedrag waren zij vergeten om op de factuur te vermelden maar zou wel in mindering gebracht zijn op het factuurbedrag. Dit bleek te kloppen maar hiervoor moest ik zelf mijn bankafschriften na pluizen. Voor wat betreft het datagebruik opperde klantenservice het idee om de bundel tijdelijk uit en direct weer aan te zetten. "Dat lijkt misschien simpel maar wie weet is het de oplossing voor uw problemen, nu zou het echt niet meer mogen voorkomen." Op 15 mei ontving ik van het in rekening gebrachte bedrag wederom een creditnota.

Op 15 juni ontving ik mijn tot nu toe laatste factuur van T-mobile. Opnieuw zijn er kosten gerekend voor datagebruik, te weten 2.760 KB (€2,28 excl. BTW). Omdat ik me langzaamaan groen en geel ergerde aan het continu te moeten bellen met klantenservice heb ik een voorstel gedaan om zowel mij tegemoet te komen als de problemen wellicht op te lossen.

Gezien de problemen namelijk zijn ontstaan na aanschaf van de Blackberry en het switchen van internetbundel leek het mij een goede oplossing en tegemoetkoming om mij nu al een nieuw toestel te laten uitzoeken en weer te switchen naar Pocket Internet Totaal. Normaalgesproken kom ik pas aanstaande november in aanmerking voor een nieuw toestel. Na meerdere telefoontjes met klantenservice en de klachtenafdeling van T-mobile hieromtrent kreeg ik echter te horen dat dit niet mogelijk is. Ik dien gewoon mijn contract uit te zitten en er genoegen mee te nemen dat zij het probleem niet opgelost krijgen. Dat kost mij iedere keer tijd en ergernis door naar klantenservice te bellen.

Ik heb met T-mobile tot afgelopen maart niets dan goede ervaringen gehad, maar als een oplossing of tegemoetkoming uitblijft, stap ik na afloop van mijn contract over naar een andere provider.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies