Bijzondere statistieken over het Mobile World Congress

Vorig artikel Volgend artikel

Het MWC van vorige week in Barcelona mag met rust en wederom een groot succes genoemd worden. Meer bezoekers, deelnemers en nieuws dan ooit te voren en ook de kwaliteit van de faciliteiten voor Pers en bezoekers waren beter dan ooit.

Mobile Marketing Magazine geeft met een aantal bijzondere statistieken nog een heel andere kijk op het evenement. En daar zitten best een paar leuke wetenswaardigheden tussen.

Zo bleek maar liefst 90% van alle bezoekers zwarte schoenen te dragen, 85% droeg een pak en blauw was de meest populaire stropdas kleur.

Verder had 40% zwart haar, 37% bruin, 10% blond, 7% grijs en 0.5% had rood haar. Van 6% was de haarkleur niet bekend, of het ontbrak natuurlijk ;-)

Slechts 15% van de bezoekers was een vrouw en 92% was kleiner dan 1m80. Bij de lunch dronk 60% water, 30% vruchtensap, 40% koffie en 5% een alcohol houdende drank. Mmmm, dat is op de CeBIT volgens mij duidelijk anders, met dank aan de Münchener Festhalle ;-)

De drie stands waar de bezoekers gemiddeld de meeste tijd doorbrachten waren Nokia (30%), Samsung (17%) en, enigszins verassend, Qualcomm (9%).

Opvallend was dat 2% van de bezoekers zijn of haar mobieltje thuis gelaten had!



Gerelateerde links:
Vier dagen Mobile World Congress (3)
Vier dagen Mobile World Congress (2)
Vier dagen Mobile World Congress (1)
MWC, de eerste dag: Persconferenties
MobileCowboys live vanaf het Mobile World Congress
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies