Layar grote winnaar op Mobile Premier Awards #MWC

Vorig artikel Volgend artikel

Layar is de grote winnaar van de Mobile premier awards van dit jaar. Zowel de Mobile Premier Award in Entertainment als de Mobile Premier Award in Marketing werden bijgeschreven op de groeiende accolade lijst van het bedrijf gestart door Raimo van der Klein, Claire Boonstra en Maarten Lens-Fitzgerald.

Daarnaast heeft Raimo bekend gemaakt dat platform betalingen mogelijk worden en dat er een grote distributie afspraak is gemaakt met een top drie telefoon leverancier. Welke wordt nog niet vrijgegeven.

De mobile premier awards van 2010 hebben een grote groep bedrijven(20) bij elkaar gebracht vanuit de hele wereld. Vanuit Bogota en India maar ook Amerika en Europa zijn vertegenwoordigd in deze bijzondere bijeenkomst.  Sterke partijen die vanuit de Mobile monday netwerken naar voren komen en hier strijden voor de verschillende titels die worden vergeven.  Om al deze jonge bedrijven een stukje ervaring mee te geven zijn Russel Buckley(Admob) en Richard Wong(Accel Partners, VC)  ingevlogen die elk in hun eigen manier sterke punten en cijfers presenteren.

Een samenvatting van een groot deel van de bedrijven en hun presentaties hier in Barcelona:

Mobisitegalore > Bouw je eigen mobiele site zonder technische kennis. Een leuke manier om eenvoudige mobiele sites te starten als kleine ondernemer. Puur gericht op content op een simpele manier online te brengen.  Op dit moment heeft het al meer dan 80.000 gebruikers, 50K mobiel sites. 60% vanuit India. Dit zou wel eens een heel goed platform kunnen zijn voor de landen waar low-tech mobiele toestellen nog lange tijd in gebruik zullen zijn. De awards Jury lijkt dit punt niet te zien en is kritisch op het gebrek aan integratie met partijen die meer gecompliceerdere gebruikers ervaringen bieden..

Taxipal wordt onder de aandacht gebracht met een leuke presentatie. Duidelijk is de toegevoegde waarde van een per direct beschikbare taxi in een willenkeurige stad/plek in europa initieel met plannen voor wereld dominantie...

Voicetap, Audioboo.fm en Soundtrckr zijn verschillende bedrijven die in het sociale netwerken sfeer werken met audio. Twitter en muziek, locaties en geluidsfragmenten worden gedeeld.  Soundtrckr gaat wat verder dan Audioboo. hier kun je jezelf "broadcasten" en zo andere vrienden van jouw muzieksmaak laten genieten. Voicetap wijkt wel at af omdat ze zich richten op voice.

percentmobile brengt een eenvoudige manier om mobiel verkeer meetbaar te maken en bedrijven te laten zien wat de impact van mobiel is. het lijkt een toevoeging voor analytics die nu zelfstandig wordt gebracht onder licentie. Het lijkt erg veel op Google analytics en meerdere partijen die groot zijn in analytics zullen deze technologie naar alle waarschijnlijkheid snel beter kunnen brengen maar dat zal de tijd leren.

Bipper werkt met mobiele telefoons en probeert een manier aan ouders te geven om hun kind veiliger te laten leven en hun avonturen te beleven. Wie is waar, hoeveel wordt er gebeld met wie zelfs een veiligheid alarm is meegenomen in de functionaliteiten. Het werkt met alle telecom providers, alle telefoons en overal.Het is een sim die gekoppeld aan de traditionele sim in alle telefoons werkt gebaseerd op een abbonementsvorm.

Enige partij die tijdens deze awards met een apparaat komt is Visionect. Het brengt een apparaat dat niet perse consument gericht is maar vooral voor bijvoorbeeld hospitality(hotels/catering/gasten van locaties) maar ook in ziekenhuizen etc. Het werkt 6 mnd en kan zelfs worden afgewassen.

Aloqa richt zich op het verbinden van gebruikers met relevante content en diensten aanbieders met als basis landschapskaarten(doet je denken aan Google diensten. Veel data dat wordt gepubliceerd op dit platform wordt gedeeld en door Aloqa gefiltered.

MoSync biedt een open source platform aan voor applicatiebouwers die hun applicatie naar alle gangbare technische standaarden willen poorten. Ze willen een eigen standaard neerzetten door het Open source gaan. Er wordt niet goed ingegaan op de hoe, waar en wat. De jury is dan ook kritisch op de pitch en de oplossing. Niet in de laatste plaats vanwege de herkenbare pitch die al vaker is gebracht door heel veel bedrijven.

Mark de Kock

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies