Samsung overweegt een nieuwe merkstrategie

Vorig artikel Volgend artikel

Het Australische ChannelNews heeft gemeld dat Samsung tijdens de CES in Las Vegas, begin januari, mogelijk een nieuwe merkstrategie zal presenteren.

Volgens de nog onbevestigde berichten zou de Koreaanse fabrikant van plan zijn om haar diverse takken (waaronder mobiel, home electronics en ict) een 'eigen' gezicht te geven. Daarbij zou ook de typisch blauwe kleur van het logo, en de huisstijl, per tak aangepast worden.

De Australische bron meldt dat Samsung voor deze veranderingen in zee is gegaan met Scott Bedbury, een marketing expert die ook betrokken was bij Nike en Starbucks. Behalve de nieuwe 'kleurtjes' zou ook de marketing strategie aangepast worden. Samsung zou van plan zijn om meer 'lifestyle toepassingen' van haar producten haar advertenties te gaan promoten. Daarmee zou het merk nog meer moeten gaan 'leven' onder consumenten. Verder heeft Samsung volgens de berichten ook nogmaals duidelijk gemaakt dat design en innovatie, twee kenmerken die Apple groot gemaakt hebben, in de toekomst een nog grotere rol zullen gaan spelen bij de Koreaanse fabrikant.

Kenners van de consumentenmarkt voorspellen dat een dergelijke verandering van strategie door Samsung een gevoelige tik voor Apple zou kunnen betekenen. Samsung producten hebben al het voordeel dat ze meer waar voor hun geld bieden dan die van Apple, aldus de experts.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies