Apple document met 'Death Grip' smoesjes gelekt

Vorig artikel Volgend artikel

Over de inmiddels beruchte iPhone 4 Death Grip bug is al heel veel gezegd en geschreven. Dat de nieuwe iPhone een probleem heeft lijkt inmiddels meer dan duidelijk.

Toch willen de boys in Cupertino ons nog steeds doen geloven dat wij (de klant) iets fout doen en dat hun product (de iPhone 4) prima functioneert.

BoyGenius heeft naar eigen zeggen de hand weten te leggen op een document waarin medewerkers van AppleCare (de klantenservice) wordt verteld hoe ze moeten handelen en wat ze moeten zeggen. Als dit document inderdaad echt is, dan gaat Apple wel heel erg ver om de problemen van de iPhone 4 te blijven ontkennen. Ik zeg, gewoon terugroepen en repareren die handel!!!

Ik zal onderstaande richtlijnen van Apple niet letterlijk vertalen maar het komt er zo ongeveer op neer dat de iPhone 4 voorzien is van de beste antenne (en netwerkontvangst) ooit en dat men de klanten GEEN gratis hoesjes mag aanbieden (die de kortsluiting van de Antennes kunnen voorkomen). Daarnaast blijkt uit het 10-stappen plan toch vooral ook dat Apple erg haar best doet om klagende klanten af te wimpelen.

  1. Keep all of the positioning statements in the BN handy – your tone when delivering this information is important.
  2. The iPhone 4’s wireless performance is the best we have ever shipped. Our testing shows that iPhone 4’s overall antenna performance is better than iPhone 3GS.
  3. Gripping almost any mobile phone in certain places will reduce its reception. This is true of the iPhone 4, the iPhone 3GS, and many other phones we have tested. It is a fact of life in the wireless world.
  4. If you are experiencing this on your iPhone 3GS, avoid covering the bottom-right side with your hand.
  5. If you are experiencing this on your iPhone 4, avoid covering the black strip in the lower-left corner of the metal band.
  6. The use of a case or Bumper that is made out of rubber or plastic may improve wireless performance by keeping your hand from directly covering these areas.
  7. Do not perform warranty service. Use the positioning above for any customer questions or concerns.
  8. Don’t forget YOU STILL NEED to probe and troubleshoot. If a customer calls about their reception while the phone is sitting on a table (not being held) it is not the metal band.
  9. ONLY escalate if the issue exists when the phone is not held AND you cannot resolve it.
  10. We ARE NOT appeasing customers with free bumpers – DON’T promise a free bumper to customers.
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies