Mobile Advertising Automotive

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag is de AutoRAI 2009 gestart. Ondanks dat de autoverkoop flink in het slop zit, zijn er de laatste tijd flink wat Mobile Advertising campagnes gestart. Hier enkele voorbeelden:

Zo heeft Volkswagen speciaal voor de iPhone een mobile site ontwikkeld. Tevens is er een mobile game onlangs uitgekomen waar je een proefrit kan maken in een Volkswagen Polo. Nissan heeft heeft ook een mobiele site gelanceerd waar je hun modellen kunt vinden, een Nissan-dealer kan vinden, maar zelfs je eigen auto kan samenstellen.

Porsche heeft vorige maand  een mobiele campagne gelanceerd met de naam “I CAN”.  In de mobiele banner werd de consument getriggerd door een foto van een Porsche met de  tekst: "Can you afford a Porsche? Just say "I can." Bovenstaande voorbeelden zijn trouwens allemaal uit de VS, maar ook in Nederland hebben de meeste grote auto merken het laatste jaar mobile advertising en marketing ingezet.

Mobile Advertising en Marketing kan op een kostenefficiente manier worden ingezet, zeker als je dit vergelijkt met dure TV-Campagnes en Autoshows..

vw-mobile-iphone
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies