Terminator: Een GPS Mobile Advertising Killer Campagne

Vorig artikel Volgend artikel

Terminator: The Sarah Connor Chronicles is een nieuwe TV-serie gebasseerd op de bekende Terminator films
Helaas nog niet in Nederland te zien, maar in Engeland hebben ze alvast bijn de lancering een hele mooie Mobile Advertising campagne ontwikkeld.

In de TV-serie kan een termitnator zijn slachtoffers lokaliseren, ongeacht waar ze zijn. De reclamebureau 20:20 London en Incentivacted hebben dit gegeven doorvertaald naar de campagne, waarin GPS en video wordt gebruikt.

Fans konden zich op een website registreren en een Terminator op hun vrienden afsturen. Vrienden kregen een SMS bericht waarin wordt vermeld dat een terminator in de buurt is die hen wil "termineren". Als zij toestemming gaven werden hun locatiegegevens verstuurd en ontvingen zij direct een mobile video.
Genoeg geklets; hier een video over de mobile advertising campagne: HIER

De Resultaten
De campagne was zeer populair onder de fans, waarbij duizenden mobile video zijn verstuurd.
De serie had het grootste aantal kijkers ooit op zender Virgin1 (zelfs 400% meer kijkers dan het twee na best bekeken programma ooit op deze zender)
Daarnaast heeft deze campagne vele prijzen bij de Awards DMA (Direct Marketing Association) eind 2008, waaronder Goud in de categorie Mobile Marketing, Media & Entertainment en zilver voor Digitale Innovatie.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies