"Mobiele advertentie-uitgaven verdubbeld in 2010"

Vorig artikel Volgend artikel

Volgens onderzoek van de grootste bank van de VS JPMorgan zal ondanks de economische recessie, mobile advertising snel blijven groeien. Het grootste deel van de mobiele reclame-inkomsten blijft komende jaren in de vorm van SMS-berichten. 

JPMorgan verwacht dat mobile advertising dit jaar 40 % zal groeien naar $ 2,010 miljard dollar, en 45 % in 2010 naar
$ 2,915 miljard. Mobiele Display Advertising zal naar verwachting dit jaar met 20 % groeien naar $ 94 miljoen, terwijl de mobile search in 2009 met maximaal 30 % naar $ 129 miljoen zal groeien. De uitgaven van deze drie markten (SMS,Mobile Display en Mobile Search) gecombineerd zal dus  bijna het dubbele zijn van vorig jaar.
JPMorgan: "Dat is nog steeds een zeer klein deel van de wereldwijde advertentie-uitgaven, maar het is een goede groei.

De cijfers sluiten aan bij een rapport van Limbo en Gfk over de hoge "recall-cijfers" voor mobiel(hoe goed consumenten dus de reclame naderhand zich kunnen herinneren).
Juist deze recall-cijfers zijn een enorm probleem voor uitgevers en adverteerders van TV en Radio.  Uit onderzoek bleek dat 33 % mobiele telefoongebruikers de mobiele advertentie naderhand nog kon herinneren(Iphone gebruikers zelfs 41%!). Bij Televisie
was dit maar 10 procent.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies