Het succes van Mobile Marketing en Pizza

Vorig artikel Volgend artikel

New York Pizza en Domino’s zetten al enkele jaren mobiel als marketing tool in. Zo heeft New York Pizza directSMS ingezet en bij Dominos kon je een gratis mobile game met kortingscoupon krijg. Daarnaast kun je als klant soms SMS alerts met aanbiedingen rond etenstijd verwachten, mits je je daarvoor hebt opgegeven natuurlijk. Ook in Amerika wordt mobile marketing door diverse pizza restaurantketen succesvol ingezet.

Little Caesars, een Amerikaanse pizza keten met 2.000 vestigingen heft deze week aangegeven dat maarliefst 62 % van hun klanten opt-in heeft gegeven voor mobiele acties, dus hebben aangegeven dat hun mobiele telefoonnummer gebruikt mag woorden voor het ontvangen van SMS kortingen en dergelijke. Een nog grotere pizza keten met de naam Papa Johns Pizza (3.300 vestigingen wereldwijd) heeft  onlangs aangegeven dat zij met hun nieuwe mobiele bestelsite in 4 maanden tijd reeds 1 miljoen dollar hebben omgezet.
Bovenstaande voorbeelden geven goed aan dat je als bedrijf zeer succesvolle mobile marketing acties kan opzetten wanneer je direct voordeel aan de desbetreffende klant kan leveren.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies