Mobiele Search groeit flink

Vorig artikel Volgend artikel

Nielsen mobiele Research heeft nieuwe cijfers bekend gemaakt als het gaat om het gebruik van mobiele search. Google blijft ook daar veruit de grootste. Maar liefst 81% van de mobiele zoekers gebruikt Google. Google wordt op ruime afstand gevolgd door Yahoo met 18%.

Opvallend is dat 65% van die Google-gebruikers man is. Over het algemeen wordt er mobiel met name gezocht naar informatie (33%), Local Listings (iets minder dan 30%) en Websites (ongeveer 26%).

Yahoo maakte ondertussen een nieuwe serie partnerships bekend die het heeft afgesloten in Azië. Yahoo heeft nu 60 partnerships wereldwijd. Daarmee heeft Yahoo een bereik van 600 miljoen potentiële gebruikers.

David Ko, managing director en vice president van Yahoo's mobiele divisie in Azië, vertelde de bij de persbriefing aanwezige media dat Yahoo nu de mogelijkheden ziet voor mobiele advertenties.

Ko verwacht in de komende jaren tot aan 2011 een groei van 1,5 miljard naar 16,2 miljard dollar op het gebied van mobiele advertenties. Yahoo hoopt daar door het grote bereik van mee te gaan profiteren.



Gerelateerde links:
Nokia's Mobile Search zoekt nu ook naar content
Europese mobile search gegevens 2006
Weinig animo voor betaalde mobile search
Yahoo! mobile SMS Search
Bas van den Beld

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies