I-wood wint Broos van Erp prijs 2008

Vorig artikel Volgend artikel

PERSBERICHT – Tijdens het Nationale ICT Awards Event van 28 mei jl. zijn er zes ICT-gerelateerde awards uitgereikt, waaronder de Broos van Erp prijs.

Het bedrijf I-wood (met een mobiel bannering concept) kreeg uit handen van Mark Frequin, Directeur Generaal van het Directoraat Generaal Energie en Telecom de aanmoedigingsprijs van het Ministerie van Economische Zaken, de Broos van Erp prijs 2008 en de cheque van € 50.000,- uitgereikt.

Uit de in totaal 56 aanmeldingen voor de Broos van Erp prijs van het Ministerie van Economische Zaken werden in april 2008 de vier genomineerden bepaald door de vakjury. Naast I-wood werden de volgende bedrijven genomineerd: De Groene Garage, Innoviting en Sellaband.

Tijdens het Nationaal ICT Event van donderdag 22 mei jl. bij Media Plaza in Utrecht zijn de genomineerden beoordeeld door de hoofdjury tijdens een openbare sessie, in vorm van een elevator pitch.

De genomineerden kregen ieder 5 minuten de tijd om hun businesscase te presenteren aan de hoofdjury. Na afloop stelde de hoofdjury nog enige kritische vragen en mocht ook het publiek vragen stellen.

De hoofdjury stond voor een moeilijke taak - vooral ook omdat de beoordeling van de winnaar en de runner-up zo dicht bij elkaar lagen. De hoofdjury besloot dat I-wood de winnaar van de Broos van Erp prijs 2008 is, omdat zij hen technisch gezien innovatiever vonden en veel groeimogelijkheden voorzien. Tijdens het Nationale ICT Awards Event van 28 mei jl. werd de Broos van Erp prijswinnaar bekend gemaakt.

I-wood: winnaar Broos van Erp prijs 2008

Doorbraak in mobiel advertentie model - De mobiele (consumenten)markt verandert drastisch! I-wood heeft een mobiel bannering concept ontwikkeld (pat.reg.nr. 2001128) dat het mogelijk maakt om op mobiele telefoons op een gebruikersvriendelijke wijze reclame te maken op het hoofdscherm ("Mobile-Desktop") door middel van een banner. Dit betekent dat – de lang verwachte – op de individuele persoon gerichte reclame via de mobiele telefoon eindelijk gestlte heeft gekregen.

Met het i-wood systeem is het mogelijk een voor adverteerders en consumenten unieke propositie te maken die door beide partijen als not-intrusive en daardoor waardevol gezien wordt.

Elke keer als de gebruiker een toepassing start (b.v. bellen) en terugkeert naar het hoofdscherm wisselt de reclame boodschap (banner). Het aantal banners is onbeperkt. Het systeem laat banners zien op de mobiele telefoon die interactief zijn en een directe link hebben met de websites van de adverteerders.

Via verschillende distributie overeenkomsten bereikt het bedrijf uit Hilversum direct meer dan 50% van de Nederlandse mobiele bellers. I-wood denkt dat dit pas het begin is van een reeks producten die in het mobiele-advertentie eco systeem gelanceerd zullen worden.

Voor de periode na de lancering zijn koppelingen met systemen voor Location-Based-Services (plaatsbepaling) en mobiel betalen in voorbereiding.

Door middel van de oplossing van i-wood is bannering op een mobiele telefoon 24 uur per dag aanwezig.

Kijk voor meer informatie op www.ictevent.nl



Gerelateerde links:
i-wood genomineerd voor Broos van Erp Prijs 2008
Mobile Marketing in Theorie en Praktijk
Henri de Mooij

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies