Vodafone wil The Carphone Warehouse gaan overnemen

Za 5 januari 2008 10:30, Redactie, 5016

Vodafone wil The Carphone Warehouse gaan overnemen

Vrijdag is de koers van het Londense bedrijf The Carphone Warehouse fors gestegen nadat er geruchten naar buiten kwamen over een mogelijke overname van Vodafone.

The Carphone Warehouse is in Nederland bekend als The Phone House en dit bedrijf zit door heel Europa heen verspreid.

Een leuk detail is dat Vodafone vooral geïnteresseerd is de activiteiten buiten het Verenigd Koninkrijk. Dit zijn dus alle dochterondernemingen van The Carphone Warehouse zoals The Phone House in Nederland.

Eerder dit jaar deden er al geruchten rond deze overname, echter toen was het argument dat Vodafone te veel moest saneren in de UK in verband met de concurrentie als de twee samen zouden gaan. We houden dit natuurlijk in de gaten!



Gerelateerde links:
Phone House wordt MVNO

Reacties (65)

 

    • Moboel [website]
    • Za 5 jan 2008, 11:21

    Het word dan een soort The Vodafonehoude ;-)


    • Stefan
    • Za 5 jan 2008, 13:03

    Dit is niet prettig te horen, ik werk graag voor TPH maar dit is idioot. Weg de onafhankelijkheid


    • Roland en Haydar
    • Za 5 jan 2008, 13:27

    Roland en Haydar vinden dit een goede stap naar een onafhankelijke telecom branche, waarin de vraag naar aanbod zal toenemen en de wereld dominantie van vodafone te bruut gaat worden. Vodafone is aan en iedereen die geen vodafone wil zien moet kapot gemaakt worden. I breath, eat and sleep vodafone.... YESSSSURRR


    • Skribble
    • Za 5 jan 2008, 14:43

    Jongens even zonder gein

    Denk je dat vodafone dat kan betalen zo;n overname?
    wat zijn de grondslagen van een ONAFHANKELIJKE retailer???

    denk je echt dat the phone house dat zou willen?

    ik zou eerder andersom verwachten ;-)


    • Danijel [website]
    • Za 5 jan 2008, 14:46

    Vodafone is 1 van de grootste operators van de wereld, zo een vijandige overname zou dus prima kunnen.


    • moboel.nl [website]
    • Za 5 jan 2008, 16:52

    Natuurlijk kan vodafone dat betalen met een klanten base van 211 miljoen klanten wereldwijd en een omzet van meerdere miljarden per jaar (nl geloof ik al 13,zoveel miljard) moet dit helemaal geen probleem zijn


    • Michel
    • Za 5 jan 2008, 23:46

    Naja, ik vind het prima... Misschien gooien ze er gelijk ook wat betere medewerkers naar binnen? De service bij The Phonehouse is namelijk echt belabberd. Stelletje apen met bluetooth headsets, die geen kont weten van telefoons en compleet ongeintresseerd zijn. Niet dat de mensen in de vodashops zo geweldig zijn, maar een stuk beter dan TPH.


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 12:50

    @michel
    je hebt helemaal gelijk maar dat geldt eigenlijk wel voor alle telefoonwinkels. de knowhow en klantvriendelijkheid zijn vaak ver te zoeken.


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 12:50

    @michel
    je hebt helemaal gelijk maar dat geldt eigenlijk wel voor alle telefoonwinkels. de knowhow en klantvriendelijkheid zijn vaak ver te zoeken.


    • ruud
    • Zo 6 jan 2008, 13:11

    Om even in te haken op mobber.
    Ik schaf al 8 jaar lang al mijn telefoon attributen bij The Phonehouse aan en ik word ook al 8 jaar lang goed,vriendelijk en proffesioneel geholpen. Het enige wat ik als minder positief ervaar is dat er vaak zoveel nieuwe koppen staan. Maar verder ben ik heel te vrede! Dus scheer men niet allemaal over 1 kam aub !


    • Henk Braafsma
    • Zo 6 jan 2008, 13:15

    mee eens Ruud!
    Ik denk ook niet dat een overname verstandig is. Nu krijg je een heel breed advies. Men gaat kijken wat het beste abonnement bij jou bel gedrag is. Als Vodafone het bedrijf gaat overnemen zal het personeel ook gepusht worden om vodafone te verkopen. Dit zal niet ter goede komen van het onafhangelijke advies !

    Mvg
    Henk Braafsma


    • Henk Braafsma
    • Zo 6 jan 2008, 13:17

    Uiteraard denk ik dat een overname ONverstandig is. Mijn excuses voor de typ fout.


    • lian
    • Zo 6 jan 2008, 14:37

    Michel dus jij vindt dat wij een stelletje apen zijn, die niets weten over onze producten. Volgens mij info is phone house de retailer van het jaar!!!!! Aap dat je bent. Volgens mij ben jij ook zo'n iemand die wakker wordt en denkt; welke winkel zal ik nu binnen lopen om heel lastig te doen. Jij ben vast een irritant mannetje. vuil wordt als vuil behandeld ja. er zijn genoegmensen die hartstikke te vreden zijn met the phone house en die daar al jaren komen en die al jaren vriendelijk geholpen worden!!!


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 14:53

    goh, lian, wat een frustratie. werk je soms bij tph?

    nee, natuurlijk zijn jullie geen apen, maar over het algemeen is de klantvriendelijkheid in telefoonwinkels, en niet alleen bij tph, ver te zoeken.

    ik weet niet of michel een irritant mannetje is, maar mijn ervaringen zijn zeker niet positief.

    toestelpluggers zijn het, die retailers. ze prijzen altijd de toestellen aan waar ze zelf het meest aan verdienen en dat zijn nu eenmaal niet altijd de beste toestellen.

    een overname van tph door vodafone zal daaraan maar weinig veranderen, zij het dat de aan te prijzen toestellen dan vaker een vodafone logo zullen hebben ;-)


    • Henk Braafsma
    • Zo 6 jan 2008, 15:02

    Mobber,
    Die ervaring heb jij maar nogmaals , scheer men niet allemaal over 1 kam.
    Zoals je al hebt kunnen lezen haal ik hal een hele tijd producten bij The Phonehouse. De toestellen die ik particulier gebruik maar ook mijn zakelijke aansluitingen. The Phonehouse voldoet altijd precies aan mijn behoefte. Ik leg voor wat wat mijn " eisen" zijn en deze worden volden.
    Aan de toonzetting van jou berichtjes te lezen heb jij een slechte ervaring binnen 1 van de retailers gehad. Dit is erg vervelend ! Maar dit betekend niet dat ALLE retailers de klant slecht behandelen. Onthoud dit goed.

    Mvg
    Henk Braafsma


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 15:13

    @Henk
    volgens mij heb juist jij maar 1 goede ervaring. natuurlijk geen reden om dan te switchen, maar goed.

    voor de volledigheid. mijn mening heb ik gebaseerd op een 20-tal bezoeken aan telefoonwinkels in de afgelopen 2 jaar. alleen bij een lokale gsm handelaar, geen grote retailer, en een vodafone winkel was mijn ervaring positief: klantvriendelijk, goed advies en geen toestelpluggers. volgens mij zijn dat dus de uitzonderingen die mijn regel bevestigen dat het over het algemeen slecht gesteld is met de telefoonwinkels en hun personeel in nederland.


    • Henk Braafsma
    • Zo 6 jan 2008, 15:18

    Mobber,
    Schetst dat de volledigheid ?
    20 tal bezoeken in de afgelopen 2 jaar ? Als je in 1 of 2 filialen van een bedrijf bent geweest dan kan je toch nog geen volledig beeld hebben van dat desbetreffende bedrijf ?! Dit zijn incidentele ervaringen. Als jij jou mening daar op is baseert dan denk ik dat je niet meer deel moet nemen in deze discussie.

    Mvg
    Henk Braafsma


    • Ruud van Bakeren
    • Zo 6 jan 2008, 15:25

    Beste Mobber,

    Daar heeft Henk Braafsma wel een punt natuurlijk. Jij hebt (net zoals Ruud) geen volledigbeeld !
    Maar als Henk al zijn aansluitingen al 8 jaar laat verzorgen door The Phonehouse en hij dit bevalt al 8 jaar goed(met wisseling van personeel) zegt dit wel iets over het bedrijf natuurlijk.

    Grt


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 15:27

    @henk,

    mooi, als jij dat vindt, dan geldt dat dus ook voor jouw enige ervaring en zijn we uitgediscussieerd.

    nou, ik dacht het niet, henky. volgens mij tonen mijn 18 slechte- en 2 goede ervaringen wel degelijk een bepaalde trend aan. of zou ik toevallig bij de enige 18 foute winkels in nederland binnengelopen zijn en zijn de overige paar honderd wel allemaal tip top in orde ?!?

    in zoveel toeval geloof ik niet, jij wel ?


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 15:33

    @Ruud
    daar denk ik dus anders over. als je al 8 jaar bij dezelfde winkel komt en er genoeg business (en geld) achterlaat, dan zijn ze natuurlijk altijd vriendelijk en behulpzaam. ze kennen hem dan als vaste klant en dat maakt nogal een verschil.

    helaas is de werkelijkheid voor de meeste telefoonkopers iest anders. die komen gemiddeld 1 keer per jaar (of twee jaar) bij een winkel om een nieuw toestel te kopen (uitzonderingen daar gelaten) en worden zeker niet overal even klantvriendelijk en objectief geholpen.

    de eerste ervaring bij een winkel bepaalt volgens mij voor 95% de beleving van de klant en die is niet altijd positief! daar blijf ik bij


    • Ruud van Bakeren
    • Zo 6 jan 2008, 15:37

    Mobber... je verhaal klopt niet meer man.


    • Ruud van Bakeren
    • Zo 6 jan 2008, 15:37

    Mobber... je verhaal klopt niet meer man.


    • Henk Braafsma
    • Zo 6 jan 2008, 15:39

    Beste Mobber,

    We merken met zijn alle dat je erg je best doet om het bedrijf The Phonehouse naar beneden te beneden te halen. Helaas klopt je verhaal niet. Je eerst aan dat je 20 bezoeken hebt gedaan in 2 jaar tijd en dat je alleen goed geholpen bent bij een lokale handekaar en bij vodafone.

    Beetje raar he ? Waar komt die negativiteit tegen The Phonehouse vandaan ?
    Waarom wil je dat bedrijf zo graag in een kwaad daglicht stellen ?

    Mvg
    Henk Braafsma


    • Henk Braafsma
    • Zo 6 jan 2008, 15:39

    Beste Mobber,

    We merken met zijn alle dat je erg je best doet om het bedrijf The Phonehouse naar beneden te beneden te halen. Helaas klopt je verhaal niet. Je eerst aan dat je 20 bezoeken hebt gedaan in 2 jaar tijd en dat je alleen goed geholpen bent bij een lokale handekaar en bij vodafone.

    Beetje raar he ? Waar komt die negativiteit tegen The Phonehouse vandaan ?
    Waarom wil je dat bedrijf zo graag in een kwaad daglicht stellen ?

    Mvg
    Henk Braafsma


    • Moboel.nl [website]
    • Zo 6 jan 2008, 15:47

    Om toch nog een ontopic teactie te geven ;-).

    Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat TPH als keten blijft bestaand als het door Vodafone wordt overgenomen. Aangezien Vodafone een Singel brand strategie heeft. Het is het verleden vaker gebeurd dat vodafone een andere retail keten heeft over genomen. (ben even de naam van de keten kwijt)


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 15:48

    wat klopt er niet meer aan mijn verhaal? ik heb nooit gezegd dat mijn 20 ervaringen alleen bij de phonehouse waren maar bij VERSCHILLENDE retailers.

    de twee goede ervaringen waren inderdaad bij een lokale telefoonwinkel en een vodafone winkel.

    ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo... goedemiddag!


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 15:53

    @moboel

    ja, laten we het weer ontopic houden, maar wat is er single-branded aan vodafone? zij verkopen toch ook zo ongeveer alle toestelmerken?

    of bedoel je dat ze alleen maar vodafone abonnementen verkopen?

    nee, ik denk ook niet dat het erg waarschijnlijk is dat tph door vodafone overgenomen gaat worden...


    • Ruud van Bakeren
    • Zo 6 jan 2008, 15:53

    Mooi Verhaal ! Het smoesje is goed maar je praatje deugd niet !


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 15:57

    @ruud
    leg uit wat er niet klopt dan.


    • Naomi
    • Zo 6 jan 2008, 15:57

    Ben je altijd zo negatief Mobber ?

    Mobiel.nl , Ik denk niet dat The Phonehouse word overgenomen. deze keten zit in heel Europa. Vodafone gaat deze echt niet zomaar even overnemen. Ondenkbaar !


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 16:01

    ik ben niet negatief maar vertel gewoon wat mijn ervaringen en mening zijn, punt.

    iedereen mag er van denken wat hij of zij wil. succes ermee.


    • Naomi
    • Zo 6 jan 2008, 16:03

    Dat mag ook ! daarom zijn deze forums ook. Alleen ik krijg sterk het vermoeden dat je alles uit je dikke duimpje zuigt. En dat is toch wel erg triest !


    • Ron Smeets [website]
    • Zo 6 jan 2008, 16:05

    @Mobber, Henk Braafsma en Ruud van Bakeren:
    Hou het wel effe gezellig allemaal a.u.b. Voor of-topic gekibbel kunnen jullie beter elkaars MSN adres uitwisselen ;-)))


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 16:08

    @naomi
    verkeerd gedacht, meid...

    @ron smeets
    waarom heb je een forum als je er niet op mag discussieren ?


    • Ron Smeets [website]
    • Zo 6 jan 2008, 16:10

    @mobber
    Discussieren mag zeker, maar hou het netjes en on-topic!


    • mobber
    • Zo 6 jan 2008, 16:13

    jeemig, wat een gedoe zeg. ik bezoek mobilecowboys al meer dan twee jaar en dan raak ik eens in een discussie verzeild met twee jojo's en ben ik gelijk de l*l.

    het is niet eerlijk want zij zijn groot en ik is klein :-(((


    • Ron Smeets [website]
    • Zo 6 jan 2008, 16:15

    @mobber,
    Doe niet zo gek man, ik vraag alleen of JULLIE (dus niet jij alleen) de discussie on-topic en netjes houden.

    Veel lees- en discussieplezier verder!


    • Karim el Hadouda
    • Zo 6 jan 2008, 17:15

    Ik wil graag inhaken op bovenstaand en mijn ervaring en mening delen omtrent The Phonehouse.
    Ik schaf mijn mobiele telefoons en aanverwante artikelen meestal aan bij The Phonehouse echter als andere telecomketens een betere scherpere aanbieding hebben dan geef ik dat aan bij The Phonehouse en dan krijg ik meestal ook een extra korting om mij tegenmoet te komen.
    Meestal ga ik langs The Phone House Kalverstraat en daar wordt ik vaak geholpen door een Pakistaanse verkoopmedewerker die mij een excellente service aanbied.
    Graag wil ik middels deze weg kenbaar maken dat ik wellicht nog meer excellente service van hem wil hebben.
    Dus mocht jij mooie Pakistaanse verkoopmedewerker van The Phone House mij nog meer excellente service willen en kunnen bieden dan hou ik me zeer aanbevolen.
    Heren en dames een prettige avond en veel plezier met verder discussieren.


    • Michel
    • Zo 6 jan 2008, 18:05

    Beste Lian,
    Ik ben blij dat "volgens jouw info" TPH beste retailer van het jaar is, maar dat is toch echt niet het geval aangezien de BelCompany is verkozen tot Beste Winkelketen van 2007. Overigens is niet alleen jullie service belabberd, maar ook jullie prijzen. Hier een heel goed voorbeeld:
    Ongeveer een week geleden wilde ik een N95 halen met een abonnement, dus ging ik uiteraard shoppen. Ik liep bij the phonehouse naar binnen, en zag dat het toestel i.c.m. hi 30 + eindeloos online 199,99 euro was. Aangezien geeneen medewerker de moeite deed om mij maar enigszins te helpen, liep ik door. Ik stapte de Belcompany binnen en werd gelijk begroet, en wat schetste mijn verbazing? Het toestel was met hetzelfde abo, met dezelfde voorwaarden gewoon gratis!
    Ik dacht dat er iets mis was gegaan bij tph, dus ging ik ze daarop attenderen. Ik kreeg te horen dat alles "gewoon klopt, hoor". Dus ik beriep me op hun laagste prijs garantie, en dit is letterlijk het antwoord dat ik kreeg: "hahaha, we kunnen niet zomaar 200 euro korting geven! ik geef hem je voor 120 euro mee." Waar denk je dat ik hem gehaald heb? Om zowiezo een laagste prijs- garantie te hebben die eigenlijk een leugen is, en om een klant letterlijk uit te lachen? Dat is te onprofessioneel voor woorden. Vandaar dat mijn uitspraak ook onderbouwd is, en let op: ik zei dat dit een voorbeeld was, ik heb ook vaker dit soort dingen bij TPH meegemaakt. Dus ga niet schreeuwen dat ik dit soort dingen op te weinig bezoeken baseer.


    • Michel
    • Zo 6 jan 2008, 20:22

    Oh en Lian, uit je posting kan ik opmaken dat je bij TPH werkt, en als je als werknemer in de detailhandel durft te zeggen dat "vuil als vuil behandeld wordt", bevestig je alleen mijn punt dat jij in ieder geval een van de medewerkers bent die geen idee heeft over hoe je een verkoper moet zijn. Vervelende klanten moeten net als elke aardige, normale klant gewoon professioneel behandeld worden, hoe gek je ook van ze wordt.
    Je snijdt jezelf gewoon in de vingers, Lian.


    • Moboel [website]
    • Zo 6 jan 2008, 20:53

    at mobber, ik doel op het feit dat vodafone niet net zoals bijvoorbeeld KPN (KPN, Hi, Simyo, Telfort, enz) meerdere merken gebruikt voor haar abonnementen, natuurlijk wel vershillende toestellen.

    En zelfs als Vodafone een Simyo kloon opstart, dan is het in de nam meteen duidelijk dat het Vodafone betreft (bijvoorbeeld vodafonez11) Het past dus helemaal niet in de strategie van het bedrijf om meerdere merknamen te voeren.

    Wat je ziet is dat wanneer een bedrijf door Vodafone word overgenomen er eerst een fase is waar er vodafone achter de naam word geplakt (Libertel Vodafone, The Networkfactory Vodafone) en vervolgens de oude naam verdwijnt.

    At Naomi, ook ik denk dat Vodafone TPH niet gaat overnemen. Maar twijfel geen moment over of ze dit wel dan niet kunnen. Even een paar wapenfeiten van Vodafone de laatste paar jaar, Verkoop Vodafone Japan 13,9 miljard dollar, (beeindigde) sponsering Ferarie +- 900 miljoen dollar, meest recente half jaar cijfers omzet 17,9 Miljard pond sterling.

    Kosten THP (schatting) 500 miljoen euro


    • Moboel [website]
    • Zo 6 jan 2008, 20:56

    (natuurlijk zijn sommige dingen onbetaalbaar ;-))


    • anoniempje
    • Di 8 jan 2008, 00:52

    Gaan jullie maar verder ruzie maken. Ik weet het wel beter, ik haal al jaren mijn abonnementen bij GSM-shop of Monditel. Beste prijzen en altijd goede Sim-Only's.


    • Zam
    • Wo 9 jan 2008, 10:35

    Dat is kut om te horen (werk er namelijk). Maar het zijn geruchten, dus ik maak me niet druk


    • Sebas
    • Za 12 jan 2008, 09:49

    Vodafone wil gewoon dat the carphone warehouse meer reclame gaat maken voor voor hun. maar dat gaat niet ze zijn onafhankelijk.


    • Nutherik
    • Za 12 jan 2008, 09:57

    Thumbs Up Sebas!!
    Ben het helemaal met jou eens...


    • theunib
    • Za 12 jan 2008, 10:05

    Beste mensen... Gebruik eens jullie verstand...
    Denken jullie nu echt dat Vodafone alle PhoneHouse winkels (+/- 200)in Nederland gaat overnemen om ze daarna te sluiten, of (nog)meer Vodafoneshops in winkelstraten te realiseren?
    De gemiddelde mens raakt geirriteerd bij een "overkill" aan een bepaalde merknaam. Dit zou Vodafone geen goed doen. Monopolies worden altijd met de nek aangekeken. Zo was het eerst met KPN, en zo zal het ook zijn met Vodafone als dit gerucht waarheid wordt!!


    • Henk-Jan [website]
    • Za 12 jan 2008, 10:47

    @theunib
    Als Vodafone TPH al zou gaan overnemen, en dit gerucht dus echt waar blijkt te zijn, dan denk ik niet dat ze de winkels in Vodafone-look gaan uitvoeren.


    • theunib
    • Za 12 jan 2008, 11:00

    @ Henk Jan
    Als het waar blijkt te zijn, en Vodafone neemt daadwerkelijk The PhoneHouse over, wordt dit uitgebreid op het nieuws en in de kranten bekend gemaakt. Dan maakt het niet eens uit in welke kleuren, interieur of look je de winkel uitdost. Het winkelend publiek weet dan toch al wat er aan de hand is. Of denk je soms dat ze dan in de vitrines gaan adverteren met aanbiedingen van KPN, Telfort, T-Mobile???


    • Henk-Jan
    • Za 12 jan 2008, 11:10

    Waarom niet? Als Vodafone op die manier ook geld kan verdienen aan de klanten van KPN en T-Mobile (kick back vergoedingen).
    Klanten blijven toch komen. Je zegt dat KPN 'met de nek' aangekeken wordt, maar die hebben wel nog steeds een groot deel van de markt in handen, net als Vodafone en T-Mobile. Omwille van de concurrentie is het goed dat er meerdere aanbieders zijn, maar als het echt zo zou zijn dat iedereen de schurft heeft aan monopolies dan zou KPN al lang niet meer bestaan.


    • Nutherik
    • Za 12 jan 2008, 11:47

    @ Henk Jan

    Ben ik niet helemaal met jou eens kerel...
    KPN heeft nog steeds een aantal dikke pluspunten waar een klant niet omheen zou kunnen;
    - Beste netwerkdekking van Nederland!
    - Een van de betere netwerken voor mensen die veel sms-en (jeugd MEGA aandeel!!!, KPN Hi) en dat uit de bundel willen betalen...
    - De naam... (ondanks het gezeur over het netwerk zelf, jaja)
    KPN heeft op basis van deze gegevens zeker een bestaansrecht in de wereld van de telefonie, al wil dat niet zeggen dat zij op het gebied van service, ondersteuning, en klantvriendelijkheid voorop lopen.
    Ga zelf maar eens na: Hoe vaak zijn zij het afgelopen jaar negatief in het nieuws gekomen met internet, mobiel en vaste telefonie???
    Het is dus zeker niet zo dat 'iedereen de schurft aan KPN heeft', maar het is zeker niet zo dat iedereen er mee weg loopt...

    M.v.g. N.


    • Henk-Jan
    • Za 12 jan 2008, 11:56

    @Nutherik
    Volegens mij bedoel je theunib. Ik stel juist dat het wel meevalt met KPN: 'als het echt zo zou zijn...' zeg ik toch.

    Daarnaast hebben alle Telco's hun voor- en nadelen. Daarom is het juist goed dat er meer keuze is. Nu dwalen we wel van het topic af, maar goed.

    Maar uhm, je bent wel erg KPN minded. Werk je er zelf? :)


    • Nutherik
    • Za 12 jan 2008, 12:35

    Nee, werk er niet. Gelukkige relatie met The PhoneHouse!!! Zeer tevreden medewerker...

    M.v.g. N.


    • Sebas
    • Za 12 jan 2008, 12:47

    Thumbs up Nutherik!! ;-)


    • theunib
    • Za 12 jan 2008, 12:48

    Idd Sebas ;-)


    • Henk-Jan
    • Za 12 jan 2008, 12:54

    Ow... Join the club hier zou ik zo zeggen. Volgens mij is deze site ook van TPH als ik dat zo allemaal lees.


    • Ronald
    • Vr 18 jan 2008, 18:24

    Prima idee, als de beste winkelketen de t for telecom maar blijft bestaan


    • ........
    • Di 22 jan 2008, 15:17

    Zozo
    wat een frustratie allemaal....
    Er zitten overal rotte appels tussen maar het beleid van TPH is prima hoor!.
    Mensen die hun werk niet goed doen worden sipelweg gewoon weer verwijderd, zo als bij elk bedrijf.
    Ik denk niet dat je TPH daar zo op aan moet vallen want elk bedrijf heeft zo zijn kruisje.
    Klanten zijn ook niet altijd vriendelijk en even geduldig dat is algemeen bekend in de verkoop en zo oud als de weg naar Rome....
    TPHers zijn ook gewoon mensen!!


    • TPHer
    • Vr 1 feb 2008, 01:57

    Geen idee of het daadwerkelijk gebeurd, dan moeten we maar kijken of er nog plek is voor alle medewerkers. wel grappig dat ik een discussie zie over goede en slechte service.
    Bij ons draait de winkel op service. we zijn soms iets duurder, maar belco en t for t schijnen niet zo beleefd personeel te hebben. zo zullen wij in sommige steden ook minder service gerichtte medewerkers hebben. wil je service, dan tref je het niet altijd. maar zoals ook gezegd, doorloop van personeel is hoog dus kom na een jaartje of 2 voor je verlenging nog es langs.


    • lian
    • Wo 20 feb 2008, 11:54

    He michel,

    ff voor de duidelijkheid, ik werk bij de Belcompany! Alleen schaf ik al mijn toestellen met abonnementen bij The phone house. Dat komt omdat ik vind nogmaals omdat ik vind dat je daar de beste service krijgt.


    • Joris
    • Ma 21 apr 2008, 14:48

    lekker slim om je eigen werkgever af te kraken.


    • michael
    • Ma 21 apr 2008, 17:27

    tfortelecom had alleen wel de personeelsaward gewonnen dit jaar voor meest vriendelijke personeelsleden


    • MC Sebastiaan
    • Ma 21 apr 2008, 19:32

    @ Lian,

    Ik zou graag willen weten welk filiaal jij staat want ik geloof er geen snars van dat jij bij BC werkt en je toestellen aanschaft bij TPH.

    Als je trouwens goed op de hoogte was van the adwards had je geweten dat Belcompany Retailer van het Jaar is geworden en dat TforTelecom voor het vriendlijkste personeel is geworden)

    Ik werk zelf bij Belcompany ( zoals jullie misschien wel weten) en meestal is het andersom, ik ken genoeg mensen van TPH ( wat trouwens aardige mensen zijn ) die juist bij Belcompany hun toestellen halen, omdat ze van hun werkgever geen laagsteprijsgarnatie mogen toepassen als werknemers zijnde.


    • Skribble
    • Di 22 apr 2008, 11:40

    @mc sebastiaan

    Er is inderdaad een tijd geweest dat belcompany goedkoper was dan TPH, dit eigenlijk vanwege de betere service bij TPH dan bij belcompany.

    OP dit moment is de markt in mobiele telefoonwereld eigenlijk te krap voor alle retailers die er momenteel zijn.

    Kijk naar debitel, die gaat eind mei alle winkels sluiten

    ik voorspel een einde van 1 van de 3 grote retailers eind 2009...

    ook zal KPN heel wat winkels gaan sluiten (daar zijn ze overigens nu al mee bezig)

    Even on-topic, vodafone (swisscom) heeft Tph zwitserland al overgenomen.... hoe ontwikkeld zich dat verder?


    • Harry
    • Vr 9 mei 2008, 15:49

    Voor het personeel zou de overname misschien wel beter zijn. Dan worden ze ook een keer resectvol behaldelt. De qualiteit is bij TPH de laatste tijd ver te zoeken, de beste zijn inmiddels vertrokken, dus moet Vodafone opschieten met de overname voordat alle klanten weg zijn.

Reageren

  • E-mail adres wordt niet getoond

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.

    * Verplicht veld



Reviews

  • Eerste indruk HTC Desire Eye en Re camera Toestellen

    HTC zet stevig in op foto's, video's en selfies. De Desire Eye en Re camera van dichtbij bekeken,

  • Eerste indruk Sony Xperia Z3; mega accu en dito camera Toestellen

    Sony heeft de Xperia Z3 precies op de juiste punten beter gemaakt dan zijn voorganger en concurrenten

  • Eerste indruk iPhone 6 en iPhone 6 Plus: groter, grootst Toestellen

    De twee nieuwe iPhones zijn vooral groter en ronder dan de voorgangers. Hoort Apple nu bij de 'grote jongens'? Mijn eerste indruk

Poll

Wanneer is jouw angst voor dataroaming verdwenen?

MC Fotofeed

Foto-Donker-Lumia-920

Top 5 toestellen

  1. Nokia Lumia 800 (26993)
  2. Nokia Lumia 900 (22514)
  3. Nokia C6-01 (21812)
  4. Samsung i9100 Galaxy S II (21020)
  5. Foony (20693)


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de MC nieuwsbrief:

DC Mobile

Zoeken

Facebook MCContact met MC

Add to Google
RSS Feed

© 2005-2014 Mobilecowboys.nl - All Rights Reserved - All views and opinions expressed are those of the authors of Mobilecowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines