Nieuwe ‘anti-iPhone-campagne’ van Nokia

Vorig artikel Volgend artikel

Enkele weken geleden liet Nokia al eens een advertentie (Google Ads) plaatsen waarmee men een duidelijk signaal wilde afgeven aan benadeelde Apple iPhone kopers.

Toen ging het nog om de prijsverlaging van de iPhone. Apple wist die sneer van Nokia echter te pareren door de ‘benadeelde snelle kopers’ een tegoedbon te sturen.

Na de firmware update van vorige week en alle gevolgen daarvan voor de niet-Apple software en niet-AT&T Sim kaarten is Nokia opnieuw een campagne begonnen, zowel online, als ook offline, getuige bovenstaand billboard affiche dat onder andere in New York op diverse plaatsen opgehangen is.

De toon van de campagne is duidelijk. Nokia vind dat mobiele telefoons ‘open moeten staan’ voor alles wat de gebruiker (lees: eigenaar) er mee wilt doen en dat fabrikanten niet, zoals Apple dat doet met de iPhone, moeten proberen het toestel en de software krampachtig gesloten te houden voor de behoefte van de gebruikers.



Gerelateerde links:
Nokia neemt Apple beleid op de hak
Unlocked iPhones moeten update 1.1.1 links laten liggen!
iPhone update 1.1.1 'sloopt' unlock én Jailbreak software
Nokia speelt met Google Ads in op prijsverlaging iPhone
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies