Mobiele Marketing groeit exponentieel

Vorig artikel Volgend artikel

De strategy analystics voorspellen naar aanleiding van onderzoek een enorme groei in mobiele marketing.

In 2011 zijnl 20% van de uitgaven aan advertenties op internet toe te rekenen aan mobiele media. Deze groei komt voort uit het feit mobiele content providers actief op zoek zijn naar business modellen voor hun medium.

Het is niet verwonderlijk dat AOL in deze ontwikkeling een prominente rol speelt. In de begin dagen van het internet tijdperk was AOL de eerste portal van belang. Zonder AOL was het ondoenlijk een pagina op het www te vinden. Google bestond toen immers nog niet.

Nieuwe portals schoten vervolgens als paddestoelen uit de grond en tevens ontstonden alternatieven zoals startpagina, Google etc om je weg te vinden op het internet.

Met deze ontwikkeling werd het business model waarbij de eind-gebruiker betaalt steeds minder houdbaar en sloeg het internet de weg in van de gesponsorde omzet-stromen.

Eenzelfde ontwikkeling zal zich nu gaan voltrekken op het mobiele www. Nu operators hun portals (noodgedwongen) steeds meer gaan openstellen, zal de nadruk in het business model verschuiven van de consument naar de adverteerder. AOL weet uiteraard als geen ander mee te bewegen op de deiningen van deze trend.

Gelukkig blijkt uit het onderzoek ook dat adverteerders positief reageren op de mogelijkheid hun bereik en zichtbaarheid via het mobiele kanaal te vergroten. Lees Artikel



Gerelateerde links:
Live vanaf het Mobile Marketing event
Universal Motown records investeert in mobile marketing
Permission Based Mobile Marketing
SMS marketing veel effectiever dan Email
Mobiele ads belangrijker dan TV commercials
Mobile marketing: waar gaat het heen?
Jytte Diederiks

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies