TV sms-ers blootgelegd: de mobiele telefoon als afstandsbediening

Vorig artikel Volgend artikel

In strijd met digitale (nieuwe) media staan de traditionele media steeds meer onder druk om hun effectiviteit te verhogen. Gelukkig gloort er hoop aan de horizon en kunnen de traditionele media op eenvoudige wijze hoge conversie ratio's behalen. Uit onderzoek van Siren (www.siren.tv) is gebleken dat meer dan 1 op de 5 televisie kijkers 'ge-activeerd' worden als ze middels sms met hun beeldbuis kunnen interacteren.

" ....the research sought to identify what these interactors have in common – apart from the fact that they view TV with the remote in one hand and a mobile in the other".

" The research found that those using their mobile to interact with the TV tend to be younger & female, with women (27%) more likely to be activated than men (20%).

They are five times more responsive to advertising, twice as likely to customise their mobile, and 40% more likely to visit TV-advertised websites....."

sms is een proven technology, het wordt door iedere gsm ondersteund en nagenoeg iedereen gebruikt het. Het toevoegen van een sms code aan een TV advertentie is een fluitje van een cent: [stuur een sms bericht met de tekst xxx naar nummer 3669] en iedereen begrijpt wat hij moet doen.

Adverteerders kunnen zo heel eenvoudig veel meer halen uit het ,vooralsnog, passieve medium televisie. In dank voor zijn reactie ontvangt de kijker op zijn mobiele telefoon direct de reclame riedel, de wallpaper, achtergrond informatie over het product, een mobiele kortingsbon, een routebeschrijving of het adres van de dichtsbijzijnde retail outlet.

De mobiele telefoon als afstandsbediening is een uitermate krachtig en effectief medium vanwege het persoonlijke karakter. Adverteerders kunnen dan ook rekenen op conversie ratio's tussen de 3 en de 5% en zo kunnen de advertentie verkopers van 's lands radio- en televisiezenders weer eens gemakkelijk achterover leunen.



Gerelateerde links:
KPN verwacht hoge omzet mobiel internet.
Amerikaanse leger zet mobile marketing in!
Universal Motown records investeert in mobile marketing
Mobiel- en vast internetgedrag gelijk
Jytte Diederiks

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies